Nissan avisa que no invertirà a Catalunya sense un aval públic
Nissan necessita un aval “milionari” del govern central per fer inversions a Catalunya i assegurar així l’entrada de nous models a la Zona Franca. Així ho va advertir ahir el màxim responsable de finances de la firma a Europa, Eric Nicolas, en una entrevista concedida a TV3. Nicolas va explicar que el fabricant necessita líquid per tirar endavant els seus projectes –entre els quals el cotxe elèctric– però es troba amb la negativa dels bancs, que no volen donar crèdits si no és amb l’aval de l’Estat. “No estem demanant diners al govern, sinó que ens faciliti accedir a aquests diners”, va deixar clar Nicolas, que va recordar que ja ha aconseguit el compromís de la Gran Bretanya, on hi ha la principal competidora de la planta de Barcelona.
Sense aval de l’Estat, el futur de Nissan a Catalunya està en suspens. “Espanya és un gran país industrial”, admet el responsable de finances, però avisa que “no tots els fabricants sobreviuran” i per això el govern ha de triar bé a qui dóna suport.
Fonts de Nissan España confirmaven ahir que “la situació de liquidesa és molt dolenta” i que l’aval que sol·licita Nissan no té res a veure amb el paquet de 800 milions en subvencions i crèdits tous que està impulsant l’executiu: “Són ajudes complementàries”.
El futur de la Zona Franca passa pel vehicle elèctric però també per altres models. El vicepresident de finances va avançar que Catalunya podria fabricar una nova furgoneta. “Hi ha una furgoneta molt innovadora” i Barcelona “és una gran candidata” perquè el que sap fer bé són vehicles grans i mitjans”.
Nissan no engegarà dilluns la línia de totterrenys perquè el tancament del proveïdor Esteban Ikeda el deixa sense seients per al Pathfinder i el Navara.