Economia
Disparitat de criteris als territoris de l'Estat en l'aplicació de les ajudes directes al sector de l'automòbil
Amb l'excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros
Els diferents territoris de l'Estat han aplicat criteris dispars en la participació en les ajudes directes a la compra d'automòbils, una "acció descoordinada" que, segons el sector, pot incidir en disfuncions en el mercat automobilístic, a més de confondre els usuaris.
Les associacions automobilístiques han demanat a les Administracions Públiques la màxima coordinació en l'aplicació de les ajudes per evitar aquests efectes, però el desacord ja detectat dijous passat en la reunió del ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, amb els consellers del ram s'han corroborat aquest cap de setmana.
Xocs i acords amb els territoris
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros, de manera que els seus ciutadans rebran l'import complet de 2.000 euros. Per contra, les comunitats amb govern del PP, amb l'excepció de Castella-Lleó, aposten pels plans propis, que poden superar els del govern espanyol, o no han pres una decisió referent a això.
La formulació de les ajudes per part del president espanyol en el debat de política general xocava amb les iniciatives que ja havien engegat zones com Navarra, País Valencià i Múrcia, encara que aquesta última centrada únicament en vehicles comercials.
Dijous passat, després de la reunió, Aragó, Astúries i Cantàbria es van alinear amb la proposta de Sebastián i, posteriorment, s'hi van unir Extremadura, Castella-Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia i el País Basc.
Mestrestant, Madrid i Catalunya, que juntes engloben gairebé la meitat del mercat automobilístic espanyol, amb una quota del 47% en les matriculacions de turismes, rebutjaven aquesta aportació de 500 euros. Madrid aposta per reduir un 20% l'impost de matriculació, mentre que Catalunya ho lliga a la llei de finançament.
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va proposar ajudes directes a la compra d'automòbils per estimular la demanda: 1.000 euros que aportarien les marques automobilístiques, 500 que posaria el govern espanyol i 500 més a càrrec de les autonomies.
Les associacions automobilístiques han demanat a les Administracions Públiques la màxima coordinació en l'aplicació de les ajudes per evitar aquests efectes, però el desacord ja detectat dijous passat en la reunió del ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, amb els consellers del ram s'han corroborat aquest cap de setmana.
Xocs i acords amb els territoris
Amb excepció de Catalunya i Balears, totes les comunitats governades pels socialistes s'han sumat a les ajudes de 500 euros, de manera que els seus ciutadans rebran l'import complet de 2.000 euros. Per contra, les comunitats amb govern del PP, amb l'excepció de Castella-Lleó, aposten pels plans propis, que poden superar els del govern espanyol, o no han pres una decisió referent a això.
La formulació de les ajudes per part del president espanyol en el debat de política general xocava amb les iniciatives que ja havien engegat zones com Navarra, País Valencià i Múrcia, encara que aquesta última centrada únicament en vehicles comercials.
Dijous passat, després de la reunió, Aragó, Astúries i Cantàbria es van alinear amb la proposta de Sebastián i, posteriorment, s'hi van unir Extremadura, Castella-Lleó, Castella-la Manxa, Andalusia i el País Basc.
Mestrestant, Madrid i Catalunya, que juntes engloben gairebé la meitat del mercat automobilístic espanyol, amb una quota del 47% en les matriculacions de turismes, rebutjaven aquesta aportació de 500 euros. Madrid aposta per reduir un 20% l'impost de matriculació, mentre que Catalunya ho lliga a la llei de finançament.
El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va proposar ajudes directes a la compra d'automòbils per estimular la demanda: 1.000 euros que aportarien les marques automobilístiques, 500 que posaria el govern espanyol i 500 més a càrrec de les autonomies.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.