La crisi alenteix el ritme de creixement dEl Corte Inglés
Economia
El gegant de la distribució també se les heu amb la desacceleració econòmica, i veu com el seu ritme de creixement s’alenteix: en l’exercici del 2007, el seu benefici, de 747,6 milions d’euros, va créixer un 5,1%, quan en l’exercici anterior la progressió havia sigut del 9,1%. Així mateix, la facturació, de 17.898 milions i amb un creixement del 4,7%, perd pistonada amb relació al 2006, en què es va créixer al 7,8%.
Amb tot, El Corte Inglés no pensa replantejar el seu pla d’expansió, i el president del grup, Isidoro Álvarez, va confirmar ahir davant els accionistes que hi ha en perspectiva la construcció de set nous centres comercials, entre els quals hi ha el de Tarragona, al qual només manca la llicència d’inici d’obres, El Ejido (Almería), El Tiro (Múrcia), Eibar (Guipúscoa), Salamanca, Còrdova i l’ampliació del centre de la Castellana (Madrid).
Amb tot, optimisme
Davant els accionistes, Álvarez va llançar un missatge d’optimisme i va destacar que els resultats demostren la “vitalitat” de la companyia dins del “procés de desacceleració”. Álvarez no va poder negar que s’obre per al sector de la distribució “un horitzó complex”, en què cal preveure la reducció del consum domèstic.
En l’exercici del 2007 (tancat al mes de febrer) el grup distribuïdor va invertir més de 1.600 milions d’euros, amb un esforç semblant al de l’exercici anterior, i va crear 4.800 nous llocs de treball, que han fet que la plantilla arribi actualment a les 109.800 persones.
El grup, que obrirà a curt i mitjà termini set nous centres, també manté viu el projecte de prendre posicions al mercat italià, amb un centre a Milà, que encara no té data d’obertura, per a més endavant obrir un establiment a Roma. Així mateix, aviat començarà a construir-se un nou centre a Cascais (Portugal), que esdevindrà el segon centre del país.
Els grans magatzems segueixen sent el puntal del grup, amb un 56,6% de les vendes (10.134,97 milions d’euros), seguit dels centres Hipercor, que van generar, amb 3.346,83 milions, el 18,7% de la facturació, i les agències de viatge, que tenen una quota del 12,5% del negoci, amb 2.243,53 milions. El grup va rebre durant l’exercici esmentat 649 milions de visitants en tots els seus centres, i la seva targeta de compra té 10,2 milions d’usuaris. A Europa, El Corte Inglés manté la posició de lideratge en vendes, per davant de Marks&Spencer, que va assolir 13.268 milions el 2007 i Galerias Lafayette, amb 4.960 milions.