Economia
El repunt del gasoil farà els productes un 20% més cars
Transport
Les associacions d'empresaris del transport han advertit que l'encariment del gasoil repercutirà necessàriament en la pujada dels preus dels productes que transporten.
El gasoil s'ha encarit un 22,5% des del gener d'aquest any, i això es pot traduir en un increment de fins al 20% en alguns productes. El petroli Brent, de referència a Europa, va arribar ahir al rècord de 106 dòlars.
Pere Padrosa, president de l'Associació del Transport Internacional per Carretera (Astic), ha assegurat que "és imprescindible" que els clients paguin el cost del transport. Segons Padrosa, en un termini de 90 dies es començaran a generar "tensions entre les empreses" per "problemes de tresoreria", que podrien repercutir en "aturades de vehicles".
Dulsé Díaz, portaveu de la Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies, ha apuntat la necessitat de "clàusules de revisió dels contractes" per tal de repercutir en els clients l'encariment del fuel.
Tot més car
Segons el Butlletí Petrolier de la UE del 3 de març passat, el litre de gasolina 95 costa de mitjana 1,127 euros a Espanya, mentre que el de gasoil es venia a 1,107 euros. Des de primers de gener, el gasoil ha pujat un 22,5%, mentre que la gasolina ho ha fet un 17,6%.
Les estacions de servei consideren que el dièsel encara continuarà pujant "com a mínim un altre mes", segons ha afirmat el president de la confederació estatal de benzineres, Joan Prats. Segons ell, el repunt del gasoil es deu a la "creixent dieselització" del parc automobilístic: el 70% dels vehicles que es venen ho son.
Menys impostos
Les empreses de transport de viatgers en autobús han reclamat al govern central que apliqui un IVA superreduït del 4% a aquest servei, en considerar que ha de rebre el tractament de primera necessitat. La Federació Empresarial de Transport de Viatgers (Asintra) ha considerat insuficient la pujada del bitllet del 2,79%, que entrarà en vigor el pròxim 1 d'abril.
De "desesperada" va titllar la situació el president de l'Associació de Transport d'Espanya (Fenadismer), Julio Villaescusa. Ha recordat que el marge del transport és d'entre el 2% i 3%, i que el cost del combustible representa el 40% dels costos d'explotació dels transportistes. Diverses entitats han reclamat a l'executiu que reguli el mercat en situacions crítiques puntuals.
El gasoil s'ha encarit un 22,5% des del gener d'aquest any, i això es pot traduir en un increment de fins al 20% en alguns productes. El petroli Brent, de referència a Europa, va arribar ahir al rècord de 106 dòlars.
Pere Padrosa, president de l'Associació del Transport Internacional per Carretera (Astic), ha assegurat que "és imprescindible" que els clients paguin el cost del transport. Segons Padrosa, en un termini de 90 dies es començaran a generar "tensions entre les empreses" per "problemes de tresoreria", que podrien repercutir en "aturades de vehicles".
Dulsé Díaz, portaveu de la Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies, ha apuntat la necessitat de "clàusules de revisió dels contractes" per tal de repercutir en els clients l'encariment del fuel.
Tot més car
Segons el Butlletí Petrolier de la UE del 3 de març passat, el litre de gasolina 95 costa de mitjana 1,127 euros a Espanya, mentre que el de gasoil es venia a 1,107 euros. Des de primers de gener, el gasoil ha pujat un 22,5%, mentre que la gasolina ho ha fet un 17,6%.
Les estacions de servei consideren que el dièsel encara continuarà pujant "com a mínim un altre mes", segons ha afirmat el president de la confederació estatal de benzineres, Joan Prats. Segons ell, el repunt del gasoil es deu a la "creixent dieselització" del parc automobilístic: el 70% dels vehicles que es venen ho son.
Menys impostos
Les empreses de transport de viatgers en autobús han reclamat al govern central que apliqui un IVA superreduït del 4% a aquest servei, en considerar que ha de rebre el tractament de primera necessitat. La Federació Empresarial de Transport de Viatgers (Asintra) ha considerat insuficient la pujada del bitllet del 2,79%, que entrarà en vigor el pròxim 1 d'abril.
De "desesperada" va titllar la situació el president de l'Associació de Transport d'Espanya (Fenadismer), Julio Villaescusa. Ha recordat que el marge del transport és d'entre el 2% i 3%, i que el cost del combustible representa el 40% dels costos d'explotació dels transportistes. Diverses entitats han reclamat a l'executiu que reguli el mercat en situacions crítiques puntuals.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.