Economia

Els residus de Vandellòs I poden tornar en un únic viatge en tren

L'MTC serà el destí segur dels residus de la clausurada Vandellòs I emmagatzemats a França, pels quals l'estatal Enresa haurà de pagar una fiança de penalització de 60.000 euros diaris a l'Estat francès a partir de l'1 de gener, ja que encara no els podrà portar al magatzem espanyol, previst en el millor dels casos pel 2015.

El trasllat, si més no, no seria especialment complex. Ahir, responsables de l'empresa pública de residus francesa Areva, que a més a més seria l'encarregada de construir la sitja nuclear espanyola, van explicar que un sol viatge en tren, carregat amb una trentena de contenidors, seria suficient per retornar a l'Estat espanyol els residus de Vandellòs I, dipositats ara al magatzem que Areva té a La Hague, a Normandia. Allà estan guardats en cent barrils metàl·lics, i el volum seria cinc vegades superior si no se n'hagués reprocessat el combustible irradiat. Areva és una de les poques companyies del món amb prou capacitat tecnològica per tornar a processar el combustible gastat i construir magatzems d'alta radioactivitat. En qualsevol cas, segons el director de comunicació de la firma, Christophe Neugnot, correspondrà als governs espanyol i francès decidir quan i com tornen els materials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.