Texsa ja centra el 55% del seu negoci en mercats internacionals
El grup de materials per a la construcció creix al Regne Unit, amb una recent filial, i a l'Europa de l'Est, amb filial a Txèquia i accions comercials a Ucraïna i Bielorússia.Preveu assolir 145 milions, pels 124 del 2010
Un dels elements clau a l'hora de construir un habitatge o qualsevol altra infraestructura és aconseguir que estigui aïllat de les inclemències atmosfèriques i acústiques -i aquí hi entren tant la pluja com els sorolls del metro o els d'aquells veïns que tots hem patit alguna vegada-, és a dir, impermeabilitzar i aplicar aïllament tèrmic i acústic a partir de materials per a la construcció d'aquells d'alt valor afegit. I això és el que ha convertit Texsa en una companyia amb presència ja en més de 50 països i amb el punt de mira centrat a esdevenir una firma amb un posicionament clarament global. Actualment, el seu negoci internacional ja representa el 55% dels ingressos, però Texsa aspira a arribar al 75% en els pròxims cinc anys. El passat 2010 el va tancar doblant beneficis, de dos milions d'euros, i amb una facturació de 124 milions, el 10% més que en l'exercici anterior. Per a aquest 2011, la companyia ja preveu facturar-ne 145, gràcies a l'aposta per la internacionalització. En un mercat com l'Índia, per exemple, hi ha crescut el 25%. L'empresa, així, tornarà a xifres similars a les del 2009, quan va aconseguir una facturació de 140 milions. Segons el president de Texsa, Francisco Valls, la clau del creixement de la firma tot i la crisi -i més en el sector de la construcció- passa “per la diversificació en línies de producte d'alt valor afegit, juntament amb la presència creixent en diferents mercats internacionals”. El darrer gran impuls de la firma vallesana ha estat, recentment, al Regne Unit, on ha constituït una filial al nord de Londres. Ja hi té oficines i magatzem, i ja està immersa en la composició de l'equip directiu i comercial per atendre directament el mercat britànic. El 2010, Texsa hi va facturar 3,5 milions d'euros i preveu finalitzar el 2012 amb 8 milions. L'altre focus és a l'Europa de l'Est, amb una nova filial a Txèquia oberta fa uns mesos i amb l'inici d'accions comercials a Ucraïna i Bielorússia.
Texsa té centres productius propis -a més dels dos a l'Estat espanyol, a Catalunya de fet, a Castellbisbal i a Cervera- a Portugal, Itàlia, Colòmbia i Mèxic. En aquest darrer país, Texsa hi va comprar el 2008 Johns Manville de México, fabricant de membranes impermeabilitzants i aïllaments tèrmics filial d'un grup estatunidenc propietat de Warren Buffet. Allà, a la localitat d'Altamira, la nova JM Texsa fins i tot va comprar els terrenys annexos a la planta per aconseguir duplicar la capacitat.
BRNO.
Valls lidera la companyia des del 2003, després d'una operació conjunta amb 16 directius més. En aquell moment, Texsa formava part de la cimentera francesa Lafarge i, abans, havia estat en mans de Repsol. Abans de la venda, la companyia tot just facturava 32 milions d'euros, però l'inici de l'expansió internacional li va permetre fer el gran salt, amb una reinversió constant dels beneficis dels darrers exercicis.
Del Prat a Heathrow passant per Singapur
En el currículum de Texsa figuren participacions en treballs d'arquitectes com ara Nouvel, Calatrava, Bofill, Foster i Isozaki. La darrera gran obra ha estat impermeabilitzar -amb 125.000 m² de material- la nova icona arquitectònica de Singapur, el megacomplex d'oci i negocis Marina Bay Sands, que permet a la firma catalana consolidar-se en el mercat asiàtic. Texsa va facturar 2,7 milions a Singapur el 2010 i hi preveu créixer un 10%. Al país, ja havia treballat en l'aïllament tèrmic de l'aeroport i del metro.
El 70% de la feina de Texsa correspon a edificació -i rehabilitació, una de les seves esperances- i el 30% és obra pública, amb feines al canal Segarra-Garrigues, als túnels de l'AVE, als metros de ciutats com ara Nova Delhi i el Caire, a l'aeroport del Prat i al londinenc de Heathrow, i fins i tot a l'estadi de la Juventus de Torí.