Nestlé invertirà a l'Estat la xifra rècord de 100 milions
La fàbrica de càpsules de cafè de Girona s'endú la partida més important, 50 milions d'euros en dos anys
El grup tanca el 2010 amb un augment de les vendes del 6%, fins als 2.209 milions
Nestlé Espanya invertirà aquest any la xifra rècord de 100 milions d'euros, tres quartes quarts dels quals aniran destinats a les seves fàbriques, amb la de Girona al capdavant. Com ja havia anunciat el grup, la partida més gran anirà cap a la planta Dolce Gusto, que entre aquest any i el que ve rebrà 50 milions d'euros per arribar a una capacitat anual de 2.500 milions de càpsules de cafè. Tot i que en quantitats més petites, també les instal·lacions de Reus, Araia (Àlaba), Sevares (Astúries), La Penilla (Cantàbria) i Valladolid es beneficiaran d'aquests números rècord.
Així ho va avançar ahir el director general de Nestlé Espanya, Bernard Meunier, després de presentar els comptes del 2010, un any en el qual les vendes han augmentat un 6,2%, fins als 2.209 milions. Tot i que Nestlé continua avançant en el mercat estatal, en què el creixement ha estat del 3,2%, és el capítol d'exportacions el que ha registrat un increment superior, del 25%. De fet, Girona ja ven a fora el 65% de la producció.
Meunier ha atribuït els bons resultats a l'aposta pels mercats internacionals i també a l'estratègia de “creació de valor”. Va posar com a exemple que el 15% de les vendes actuals provenen de productes innovadors, com ara les càpsules Dolce Gusto, els gelats Nestlé Gold i els sobres de preparats Maggi Directo al Horno.
Amb vista a aquest any, Nestlé preveu “créixer a un ritme similar al del 2010” i, fins i tot, millorar les exportacions. El grup, però, està preocupat pel “fort encariment” de les matèries primeres. El director general de la firma va assegurar que minimitzaran l'impacte en el consumidor, però va recordar que el seu objectiu és fer el “negoci rendible”.
LA XIFRA
Nou laboratori d'idees a Esplugues
Nestlé acaba d'estrenar a l'edifici corporatiu d'Esplugues de Llobregat un centre d'experimentació, el Shopper Experience Centre, en el qual ha invertit un milió d'euros. És un petit espai on hi ha reproduïts diversos lineals de supermercat i hipermercat que serviran a la marca per fer recerca interna, i també per treballador, conjuntament amb els seus clients en àrees com ara la distribució d'espais i el packaging. Nestlé té centres similars als Estats Units, el Regne Unit i França.
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 09-06-2011, Pàgina 24
- El Punt. Barcelona 09-06-2011, Pàgina 24
- El Punt. Camp de Tarragona 09-06-2011, Pàgina 24
- El Punt. Comarques Gironines 09-06-2011, Pàgina 29
- El Punt. Penedès 09-06-2011, Pàgina 24
- El Punt. Maresme 09-06-2011, Pàgina 24
- El Punt. Vallès Occidental 09-06-2011, Pàgina 24
- Avui 09-06-2011, Pàgina 14