Compromís per Paterna alerta d'un possible ERO
La coalició demana al regidor de Personal que done la cara davant els treballadors de l'empresa pública i qualifica d'irresponsable la gestió d'Agustí
Compromís manifesta que davant les últimes informacions sobre acomiadaments a l'empresa municipal Gestión y Servicios Paterna (Gespa), l'ombra de l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) està planejant sobre les persones que hi treballen perquè, només que passe de trenta el numero de treballadors que podrien acabar a l'atur i comptant el numero total d'ocupats a Gespa, la llei ja ho qualifica d'ERO”.
El regidor de Compromís en Paterna, destaca que “per a confirmar el numero exacte de treballadors acomiadats, que podria passar fins i tot del centenar, cal conéixer la modificació del pressupost actual i que es reduïsquen les encomanes de Gespa. Fins que esta informació no estiga clara, no sabrem el total de persones que l'empresa municipal té previst acomiadar”.
Però l'elevada xifra d'acomiadaments que podria tindre Gespa provocarà que molts serveis desapareguen i que les necessitats del poble es queden sense atendre. Una situació aquesta, que ve marcada “per la gestió irresponsable de l'alcalde en Gespa, amb una política insostenible on l'enxufisme i el malbaratament han estat la tònica durant els últims quatre anys, tal i com afirma el regidor nacionalista. Ara, després de les eleccions i amb el mes inhàbil d'agost al mig, es planteja la reducció de les encomanes de Gespa que comportarà este possible ERO.
Pel moment, el regidor de Personal, Jesús Giménez, continua amb la callada per resposta i des de Compromís li demanen que done la cara davant els treballadors i confirme l'ERO que sobrevola Gespa.
Per al regidor de Compromís en Paterna, “la mort dels serveis públics al municipi cal buscar-la, de moment, en tres ferides sagnants: els acomiadaments d'interins, la reducció d'encomanes a la Gespa (l'únic client de la qual és l'ajuntament) i l'escandalós retall que prompte podria produir-se en la plantilla d'esta empresa municipal.