Empreses

Emprenedors

Ajuntamentimpulsa.cat

Portal 2.0 per al poder local

És la primera plataforma d'internet que posa en contacte l'administració i els proveïdors

Un grup de pro­fes­si­o­nals pro­ce­dents del màrque­ting, el dis­seny i la informàtica, encapçalats per la fun­da­dora i experta en direcció comer­cial Maite Vigue­ras acaba de posar en marxa fa tres set­ma­nes el nou por­tal Ajun­ta­men­tim­pulsa.cat. En el con­text actual de màxima con­tenció pres­su­postària, aquesta ini­ci­a­tiva inèdita a l'Estat espa­nyol vol donar res­posta a través d'inter­net a la neces­si­tat de l'admi­nis­tració local d'iden­ti­fi­car els proveïdors més com­pe­ti­tius d'una forma sen­zi­lla i sense cost.

En menys d'un mes de vida, el nou por­tal ja té el suport de més de noranta ajun­ta­ments cata­lans, com ara els de Sant Just Des­vern, Ter­rassa, Salou, l'Altea, Ripoll o Sol­sona. A més, a l'altre cos­tat de la taula empre­ses com ara Cir­cu­tor, Ros Roca o Fun­dición Dúctil Benito ja expo­sen els pro­duc­tes a la nova pla­ta­forma, “que pre­veu arri­bar a les 300 empre­ses i a més de 50.000 usu­a­ris en aca­bar el pri­mer any d'acti­vi­tat”, explica la direc­tora gene­ral, Maite Vigue­ras.

La idea clau del pro­jecte ideat per un equip d'empre­ne­dors és posar en marxa el pri­mer por­tal en línia que posa en con­tacte admi­nis­tra­ci­ons públi­ques i proveïdors mit­jançant les xar­xes 2.0 (Face­book, Linke­din, You­tube i Blog). De fet, és una ini­ci­a­tiva d'un grup de pro­fes­si­o­nals amb àmplia experiència en les seves res­pec­ti­ves acti­vi­tats.

Per arri­bar fins aquí, tal com explica la direc­tora gene­ral, “ha cal­gut més d'un any de feina intensa” de tot un grup d'experts per coor­di­nar totes les dis­ci­pli­nes i crear el por­tal. Però ara només cal entrar a Ajun­ta­men­tim­pulsa.cat per veure la gran quan­ti­tat d'infor­mació emma­gat­ze­mada. Així, si es fa el clic, es té accés directe a una àmplia selecció de poten­ci­als proveïdors muni­ci­pals de béns i ser­veis que ofe­rei­xen pro­duc­tes i ser­veis diver­sos: mobi­li­ari, neteja, senya­lit­zació, informàtica i tele­co­mu­ni­ca­ci­ons, equi­pa­ments i obres públi­ques i medi ambi­ent, entre altres.

“Quan definíem els punts forts de l'empresa vam obser­var que hi havia una man­cança, entre l'admi­nis­tració i les empre­ses proveïdores”, afirma Maite Vigue­ras, que hi afe­geix: “Hem creat un por­tal molt trans­pa­rent que posa en con­tacte les dues parts.” El cert és que només cal nave­gar pel web i es pot obser­var que fins i tot hi apa­reix el nom de la per­sona de con­tacte “amb qui pots interac­tuar”.

Un altre aspecte d'interès en la pla­ta­forma que acaba de néixer és que aporta trans­parència i fomenta la com­petència entre les empre­ses, “ja que per­met una major com­pa­ra­bi­li­tat i fomenta el debat obert sobre deter­mi­na­des solu­ci­ons”, matisa la fun­da­dora del por­tal, un por­tal que va veure la llum en la set­zena edició de Muni­cipàlia, que es va fer del 18 al 21 d'octu­bre a la Fira de Lleida. “Vaig reco­llir més de qua­tre-cen­tes tar­ge­tes de per­so­nes vin­cu­la­des a empre­ses o al poder local interes­sa­des en la nos­tra empresa”, sen­ten­cia Maite Vigue­ras. La firma pre­veu arri­bar a fac­tu­rar 150.000 euros el pri­mer any de vida. Els recur­sos vin­dran de les empre­ses que apor­tin infor­mació al por­tal. “Els ajun­ta­ments no paguen”, diu.

En el marc del por­tal també s'ha creat el Club Impulsa, amb un dis­tin­tiu propi i dife­ren­ciat. Es tracta d'un ser­vei gratuït i res­trin­git només per als tre­ba­lla­dors de les admi­nis­tra­ci­ons locals. Alguns esta­bli­ments ja ofe­rei­xen des­comp­tes, com ara Grup Bavi­era, Roc Blanc Hotels, Grup Pera­lada, Cal­dea o l'Imax Port Vell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.