Nomen serà la principal marca d'Arrossaires
L'assemblea de socis de la cooperativa del delta de l'Ebre aprova avui la compra a Ebro Foods per 39,2 milions d'euros
Les vendes començaran al setembre, quan arrenca la campanya de l'arròs
L'assemblea de socis de la cooperativa Arrossaires del Delta de l'Ebre decidirà avui si aprova el contracte d'adquisició de la marca Nomen a Ebro Foods. “La junta rectora ha treballat per portar una proposta que sigui segura per al soci”, ha dit el president de la cooperativa arrossera, Jordi Casanova. Amb tota probabilitat, els 1.200 socis d'Arrossaires acceptaran la compra de Nomen, que costarà 39,2 milions d'euros. Ebro Foods ven aquesta marca forçada pel Tribunal de la Competència, ja que concentra les principals marques arrosseres de l'Estat. Nomen és la quarta en vendes a l'Estat, amb un volum d'uns 12 milions de quilos i líder en vendes a Catalunya.
La marca Nomen, creada a Tortosa el 1940, torna així a ser catalana. I es convertirà en la principal marca d'Arrossaires del Delta de l'Ebre, que comercialitza uns 40 milions de quilos d'arròs. Un 40% d'aquest cereal es ven directament al sector industrial, mentre que un altre 40% es posa al mercat a través de la gran distribució, sobretot amb marca blanca; un 15% es distribueix a l'hostaleria, on la marca Bayo té un pes important i el 5% restant s'exporta. Tant Bayo com la marca Segadors del Delta es mantindran després de l'adquisició de Nomen. “Ebro Foods posa a l'arròs de marca Nomen un producte de qualitat i del delta de l'Ebre, i assegurem al consumidor que això continuarà sent així”, ha dit el president d'Arrossaires.
Després de l'acord de l'assemblea de socis, la cooperativa ratificarà l'adquisició a Ebro Foods i finalment serà el Tribunal de la Competència qui haurà de donar el vistiplau a l'operació. La previsió d'Arrossaires és que aquest procés s'hagi completat abans del setembre, quan arrenca la campanya de collita de l'arròs i ja podria llavors comercialitzar la marca Nomen. “Ampliarem el nostre nombre de referències, perquè, a més d'arròs, Nomen inclou puré de patates, sèmoles i precuinats”, ha explicat Casanova.
Arrossaires del Delta de l'Ebre té una facturació anual d'entre 35 i 40 milions d'euros i una plantilla de 80 treballadors. La cooperativa és fruit de la unió de les entitats arrosseres del marge esquerre del delta de l'Ebre el 2002, quan van decidir concentrar-se i obrir unes noves i úniques instal·lacions a Deltebre.
LA FRASE
LA XIFRA
Una adquisició que no suposa risc per als socis de la cooperativa
Els directius d'Arrossaires han aconseguit durant els últims mesos modificar la proposta inicial d'Ebro Foods i fer-la més engrescadora per als seus socis. La compra de Nomen té un valor de 39,2 milions d'euros, que la cooperativa pagarà a terminis, en un total de 13 quotes.
Venda de patrimoni
La primera quota que pagarà Arrossaires a Ebro Foods serà mitjançat una propietat, un magatzem que té a l'Aldea, valorat en 1,5 milions d'euros. Evita així el desemborsament de capital el primer exercici en què gestionarà la marca Nomen i quan encara no disposarà dels seus beneficis. Segons un estudi que ha encarregat la cooperativa, els guanys que generarà la marca seran més que suficients per abonar les 13 quotes anuals de 2,9 milions d'euros que pagarà a partir de l'any que ve. Si no s'arriba a aquest benefici, Arrossaires podrà tornar la marca a Ebro Foods, que haurà de buscar un altre comprador.
Nous productes
El departament d'investigació d'Arrossaires continua treballant en la recerca de nous productes. Aviat presentarà una nova línia que reforçarà la marca Bayo.