L'operador líder en turisme rus a tot l'Estat augura una temporada d'estiu «difícil»

NT Incoming estrena la seu central a Santa Susanna

NT Inco­ming és l'empresa cata­lana que repre­senta, a l'Estat, l'ope­ra­dor turístic cap­da­van­ter a Rússia, Nata­lie Tours. La firma es va crear fa menys d'un any després que Nata­lie trenqués rela­ci­ons amb el grup turístic Sehrs i s'implantés direc­ta­ment al ter­ri­tori. El direc­tor gene­ral de la firma, Joan Pas­cual, i la direc­tora gene­ral de Nata­lie Tours, Nata­lia Voro­bi­eva, van expli­car ahir que com a prin­ci­pals impul­sors del turisme rus a la costa cata­lana pre­ve­uen una dava­llada sig­ni­fi­ca­tiva en l'ocu­pació aquest estiu. «En el millor dels casos s'asso­li­ran els nivells de l'any pas­sat, però ara per ara hi ha molts llits lliu­res a la zona i una com­petència molt forta d'altres des­ti­na­ci­ons com ara Tur­quia, Dubai o el Carib mateix», va espe­ci­fi­car Pas­cual. Tot i això, Voro­bi­eva va asse­gu­rar que pel ciu­tadà rus el lito­ral català con­ti­nua sent un lloc ideal per pas­sar-hi les vacan­ces, tot i que, segons les últi­mes infor­ma­ci­ons apor­ta­des per les auto­ri­tats d'aquell país, la presència de l'AH1N1 a l'Estat espa­nyol «ha fet molt de mal al turisme».

L'empresa NT Inco­ming, que avui es pre­senta en soci­e­tat davant del sec­tor, dóna feina a 170 tre­ba­lla­dors i té ofi­ci­nes a les Bale­ars, la Costa Dau­rada, la Costa Brava, la Costa del Sol, la Costa Blanca, Canàries i Andorra. Per Joan Pas­cual, la bai­xada de preus per per­noc­tació a la comarca «és un símptoma ine­vi­ta­ble de la crisi», però alerta que la dava­llada no ha d'afec­tar el ser­vei als turis­tes. El direc­tor gene­ral de NT Inco­ming va expli­car que el juny del 2008 ja hi havia con­trac­tat un 75% de l'ocu­pació hote­lera del lito­ral català «i ara ens situem a no pas més del 45%».

Tranquil i amb diners

El mercat rus no es va començar a valorar en el sector turístic fins a principis dels anys noranta, quan l'obertura del país a l'exterior va permetre als seus ciutadans començar a gaudir massivament de les vacances. Natalia Vorobieva va perfilar la tipologia bàsica del visitant rus comentant que normalment viatja en família, que li agrada molt hostatjar-se prop de la platja en hotels d'entre 3 i 4 estrelles, que té poder adquisitiu i que allarga la seva estada fins als quinze dies. Joan Pascual va afegir-hi que es tracta d'un turista «tranquil, que no provoca problemes i molt agraït amb el servei que li ofereixen».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.