Embutidos Monter inverteix 4 milions en tecnologia i robòtica
L'empresa amb seu a Sant Jaume de Llierca ha elaborat un pla d'inversió a sis anys per multiplicar per sis seva la capacitat productiva
Embutidos Monter SA, empresa familiar gironina líder en producció d'embotits curats, invertirà 4 milions d'euros per implementar la segona fase de l'ampliació i dotació tecnològica i robòtica de la seva planta de les Planes d'Hostoles. El 2011 la companyia va posar en marxa un pla d'inversió de 28 milions d'euros a sis anys i que “suposarà que aquesta planta multipliqui per sis la seva capacitat productiva i centralitzi més de la meitat de la producció de tota l'empresa el 2017”.
Amb aquesta ampliació, Embutidos Monter passarà a tenir unes instal·lacions de 26.000 metres quadrats a les Planes, afegides als 27.000 metres quadrats que ja té repartits entre tres fàbriques més situades a Serinyà, a Sant Jaume de Llierca i a Vic. A Monter hi treballen prop de 300 persones, una quantitat que, segons el gerent de la companyia, Narcís Cañigueral “creix un 5% cada any i prioritzem la contractació del personal en els municipis en què es troben les instal·lacions industrials que tenim actualment”.
L'empresa, interproveïdora exclusiva de Mercadona, ha tancat el registre del 2012 amb un augment de la facturació de més del 20% respecte de l'exercici anterior i ha assolit unes vendes de 103 milions d'euros, un augment que supera 6 punts les previsions fetes a principi de l'any passat. “Aquests resultats consoliden el creixement sostingut i continuat que experimenta la companyia des del l'any 1998, que treballa per Mercadona”, va assegurar Narcís Cañigueral.
A Embutidos Monter disposen de dinou referències pròpies que fabriquen amb la marca Hacendado, i segons les dades de Nielsen, tenen un 85 per cent de la quota de mercat d'embotits curat de gall dindi a l'Estat espanyol. “Vam ser pioners en la fabricació de gall dindi a l'Estat, i actualment seguim treballant per fer nous productes”, va comentar Cañigueral. La companyia té un laboratori propi d'investigació que actualment col·labora amb l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària de la Generalitat (IRTA) i altres fabricants en el desenvolupament d'embotits baixos en sal. “A mitjan termini es preveu iniciar la producció d'embotits sense al·lèrgens”.
Cañigueral explica que el model de negoci de Monter li permet “ocupar una posició de lideratge sense deixar de mantenir el focus en la producció de referències d'alta qualitat i en constant investigació per a la creació de nous productes que s'adaptin a les noves demandes del consumidor”. L'empresa aposta per la innovació en producte però també en embalatge i presentació. “L'exemple més recent és la implementació d'una única caixa en el transport i l'exposició del producte a la botiga, caixa des de la qual el producte es dispensa directament i que permet reduir costos, operacions logístiques i impacte mediambiental”, va dir el gerent de l'empresa.
Embutidos Monter va néixer el 1989, quan la família Cañigueral va adquirir una planta de producció d'embotits a Sant Jaume de Llierca, planta que inicialment venia els seus productes a la petita distribució.
El 1997 la companyia va créixer i va construir una segona planta a Serinyà, que avui es dedica bàsicament a la producció de referències pel lliure servei –peces petites com ara la llonganissa de gall dindi o la de pasqua–. Un any després, Monter passa a formar part del cercle d'inter proveïdors del Mercadona, per qui actualment fabrica exclusivament amb la marca Hacendado, que es distribueix a més de 1.300 supermercats de l'Estat espanyol. Aquest pas “tant important” fa que la companyia estableixi una relació de llarg termini amb el Mercadona, marcada per “l'estabilitat, la transparència, el compromís i la política de «guanyar-guanyar». Aquest pas estratègic ens va permetre produir bona part dels embotits curats que Mercadona comercialitza a tot l'Estat amb la marca Hacendado i, d'aquesta manera, va començar un creixement sostingut i progressiu que s'ha mantingut fins ara”, va assegurar.
I la prova d'això és que l'any 2001 la companyia va adquirir la planta de Les Planes d'Hostoles –que és la més “moderna” i que actualment s'està ampliant– i el 2007 va incorporar la planta de Vic, totes dues actualment orientades a la producció de llom i cap de llom.
El gerent de l'empresa assegura que Monter inverteix cada vegada més en seguretat alimentària “no només amb mitjans tècnics propis sinó també en col·laboració amb laboratoris externs homologats” perquè “treballar per una empresa de gran volum com és el cas de Mercadona t'implica haver de ser pioners per donar més seguretat”. I per poder tenir un control més exhaustiu del producte que elabora l'empresa, Cañigueral assegura que el 80 per cent dels proveïdors de matèries primeres de la companyia són “granges i empreses catalanes”. A més, com que la família Cañigueral té el 33 per cent de la participació de l'escorxador i la sala de desfer Frigorífics Costa Brava amb seu a Riudellots de la Selva, també controla tot el procés que segueix la carn fins que finalment arriba al Mercadona.
A més dels productes propis, que són dotze productes de llescat, entre porc i gall dindi, i set formats de peça de lliure servei, l'empresa també llesca embotits d'altres empreses interproveïdores de Mercadona perquè “tenim una sala de llescar molt preparada i una de les millors de l'Estat espanyol”.
Embutidos Monter inverteix 4 milions en tecnologia i robòtica