Empreses

Fer una festa amb només tres clics

Creen ‘Tuguiaeneventos.com', un directori per facilitar l'organització d'esdeveniments

Al juny obrirem a Madrid i en cinc o sis anys volem arribar a tot Espanya

Begoña Freyre (29 anys) i Josep Rodríguez (26 anys) han trobat el sistema ideal per deixar de perdre temps, i sobretot la paciència, quan es vol organitzar algun tipus d'esdeveniment festiu com ara un casament, un comiat, un aniversari, una sortida amb amics o qualsevol altra activitat. Des del passat mes de desembre, mitjançant l'empresa Kushinda SL, han posat en funcionament Tuguiaeneventos.com, un portal web on s'hi poden trobar més de setanta empreses líders en organització d'aquest tipus d'activitats a Catalunya sense publicitat ni finestres emergents, i oferint tots els descomptes dels proveïdors als usuaris o empreses interessades. Han treballat dos anys en fer realitat aquesta idea i la diferència amb altres webs és que hi pots trobar tots els telèfons de contacte, els preus i la informació sense haver de demanar un pressupost previ o omplir un formulari. “Fem d'intermediaris de forma directa i clara”, i ofereixen la possibilitat a qui ho consulti d'organitzar-se la seva activitat amb “tres clics” o també que pugui escollir algun dels diferents paquets personalitzats que proporcionen des de Tuguiaeneventos o demanar assessoria online perquè els resolguin qualsevol dubte.

Des que han posat el portal web en funcionament han organitzat tres casaments i en tenen cinc més fins al 2014, a més de diverses festes d'aniversaris i sortides. No cobren un preu fix per esdeveniment com fan altres llocs similars, sinó que es queden un 5% de comissió i es barallen per obtenir els descomptes per als clients dels proveïdors. L'objectiu, diu Rodríguez, és convertir-se “en el Google dels esdeveniments”. Reconeix que els acusen de rebentar preus, però afirma que “cobrem pel que realment val” a diferència del que fan altres, amb estalvi superior a 500 euros per als clients en el cas de casaments. Als proveïdors altres webs els cobren entre 1.000 i 2.000 euros per anunciar-se un any, mentre que ells els en cobren entre 150 i 300 euros, però “com a valor afegit els donem trànsit” mitjançant el web.

La intenció d'aquests dos joves empresaris amb experiència en el sector –la Begoña muntant actes similars a Grècia, Londres i Roma, i en Josep experimentat en activitats per a la canalla–és crear esdeveniments propis o per encàrrec, com ja han fet o estan fent relacionats amb festes universitàries o sortides culturals. En definitiva, explica Rodríguez, “som un directori gratuït, però també creem esdeveniments perquè surt més econòmic”. Per tirar endavant l'empresa van tenir el suport del servei d'emprenedoria de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, després que el de Sabadell posés en dubte la seva viabilitat. L'assessorament els va servir per modificar per millorar alguns aspecte del projecte inicial i per obtenir el certificat de viabilitat, un fet que tampoc no els ha servit per aconseguir el préstec de 15.000 euros per tirar endavant el negoci, segons explica Rodríguez. Com en la majoria de casos l'aval familiar és el que finalment ho va permetre.

Les previsions de facturació pel 2013 són d'un mínim de 600.000 euros, però Rodríguez assegura que no pretenen obtenir un gran benefici i que el que obtinguin es reinvertirà en el negoci. La voluntat és que al juny puguin començar a expandir-se i portar aquest model de negoci a Madrid i, “en cinc o sis anys arribar a tot Espanya”. Actualment treballen ells dos i quatre comercials i en els pròxims mesos hi entraran quatre o cinc comercials més, quan obrin a Girona i per portar la resta del territori. Calculen que amb un equip de 15 persones poden encarregar-se comercialment del territori català i després agafaran més personal per potenciar la línia de creació d'esdeveniments propis. “Volem créixer acceleradament, però amb cap i sense cometre errades”, i un dels avantatges és que no necessiten grans inversions després de fer la inicial al local de lloguer a Sabadell i el disseny del lloc web.

També han començat a sondejar el mercat per vincular-se laboralment a empreses similars a altres països per intercanviar personal i portar gestions a mitges. Un fet que no és incompatible amb la possibilitat d'obrir oficines arreu d'Europa amb gent de confiança.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.