empreses
Alma i el Grup Èxit presenten el seu projecte de treball en comú
‘Bolsos con Alma' apareix com un exemple d'economia social
L'empresa d'infusions i tes ecològics Alma i el Grup Èxit –que uneix la Fundació Ramon Noguera, la Fundació Privada Drissa i Ecosol de Càritas– van presentar ahir al matí a Girona el seu projecte de treball en comú i exemple d'economia social Bolsos con Alma.
“Es tracta d'usar coses reciclables i donar feina a la comunitat” i “el més valuós és el col·lectiu que hi ha al darrere”, explica Silvana Mallia, de l'equip directiu d'Alma, per simplificar l'objectiu d'aquest projecte. Concretament, s'aprofiten sacs de cafè que han arribat a l'empresa Alma i que s'acostumaven a llençar, per reconvertir-los en bosses de tendència.
Fent una aposta per la responsabilitat social, l'empresa d'Aiguaviva va contactar amb el Grup Èxit per a la confecció de bosses aprofitant materials reciclats. De fet, a banda dels sacs, l'interior està fet amb restes d'espardenyes de la casa Toni Pons. Són 300 bosses numerades i cadascuna diferent fetes a mà en els tallers de confecció del Grup Èxit. El seu preu de venda al públic és de 85 euros i es poden adquirir a través del web d'Alma, www.almahome.es, a l'estand que Alma tindrà en el Fòrum Gastronòmic que comença diumenge i en botigues col·laboradores de la campanya des del punt de vista social.
La venda d'aquestes bosses permetrà donar feina a persones amb discapacitat intel·lectual o malalties mentals del Grup Èxit i alhora el benefici anirà destinat a Càritas per desenvolupar diferents projectes socials. De fet, el 50% de la venda es destinarà a les despeses de producció del Grup Èxit, el 25% a les despeses de distribució i un 25% del marge social es donarà a Càritas Diocesana de Girona.
Segons va explicar Marta Ramírez, de la Fundació Ramon Noguera, actualment entre cinc i sis treballadors del seu centre participen en el projecte, que es veu com una manera d'“obrir camí” per créixer en nombre de treballadors.
Amb aquest projecte, Alma reforça la seva imatge comercial, però alhora “beneficia un col·lectiu i fa que tot arribi a una sèrie de gent; ens podem sentir més que satisfets”, hi afegia Jordi Pou, que insistia que en moments de dificultat com l'actual cal “imaginació i voluntat”.
Alma Teas & Herbal Infusions, d'Aiguaviva, va néixer el 2010 amb l'objectiu de crear infusions i tes ecològics. L'empresa, que va començar amb vuit referències, disposa ara de 58 infusions i tes i 49 treballadors. Alma va facturar prop d'un milió d'euros el 2011 i té presència en el mercat peninsular i europeu.