Gran angular

Al fons de la pista es guanya

Més de 800 hores de feina i 36.000 euros en plata de llei costa el trofeu de 13 quilos de pes que premia el vencedor del Barcelona Open Banc Sabadell de tennis, el torneig de més ressò i prestigi que se celebra a l'Estat espanyol i, en el qual, les xifres de la copa reservada al vencedor no són les úniques xifres gruixudes.

Entre el 20 i el 28 d'abril, la competició situa Barcelona a l'aparador internacional, ja que la posada en escena de les millors raquetes mundials sobre terra batuda (Rafa Nadal, David Ferrer, Tomas Berdych, Richard Gasquet i Fernando Verdasco, entre d'altres) desencadena l'emissió de més de 2.300 hores per televisió a 149 països (des de la Xina fins a Sud-àfrica, passant per Austràlia, Escandinàvia i el Pròxim Orient) i acumula una audiència de 33,14 milions d'espectadors (dades de l'edició del 2012). Més de 90.000 visitants a les instal·lacions del Reial Club de Tennis Barcelona (el 20% dels quals ni s'acosten a les pistes sinó que es queden a la zona vip), 576 mitjans de comunicació acreditats i un 13,7% d'audiència televisiva a l'Estat espanyol el dia de la final eleven l'impacte econòmic del torneig fins als 68,6 milions d'euros.

APOSTA ESPORTIVA.

Són dades prou llamineres perquè Banc Sabadell faci sis anys que doni cobertura a la competició i la consideri la seva principal aposta en matèria de patrocini: “Suposa una part important de la inversió del banc en patrocinis”, indica el departament de comunicació de l'entitat que presideix Josep Oliu.

Altres esdeveniments en què Banc Sabadell també actua com a patrocinador, com poden ser el Festival del Mil·lenni, el Madrid Horse Week i el festival IFAmusic d'Alacant, són, segons apunta l'entitat, “de repercussió, import i nombre de convidats menor”.

En aquest sentit, entre l'argumentari de motius que van motivar el vincle de la marca bancària amb l'open tennístic s'hi fa constar que “el patrocini esportiu en general aporta una gran dimensió i valor a la marca i la vincula a atributs com ara l'esforç per assolir un objectiu, la competitivitat, el fair play i la recerca de l'excel·lència, valors amb els quals Banc Sabadell s'identifica, sota el seu lema corporatiu caràcter emprenedor”.

Més enllà d'una qüestió d'imatge i de mostrar suport i complicitat amb una prova de temàtica esportiva, el banc sabadellenc també té calculat fins al detall el retorn que obté lligant la seva marca a un esdeveniment que assegura projecció internacional.

Pilota de retorn.

Segons un estudi que radiografia els indicadors de l'edició del 2012, els rètols i anuncis on constava el nom Banc Sabadell van ser visibles durant 1.299 hores, el que representa el 54,55% del temps total d'emissió televisiva.

Això suposa per a la marca comercial un retorn publicitari net calculat en 31,1 milions de dòlars (gairebé 24 milions d'euros). El mateix document revela que, de tots els que hi ha pintats, enganxats i repartits pel recinte del club de tennis, el reclam que més temps va aparèixer en pantalla (un 89,81% del total de l'impacte publicitari) va ser el que decora la tanca del fons de pista.

Amb un retorn d'aquesta dimensió, a hores d'ara sembla difícil que algun revés doni motius al Banc Sabadell per allunyar-se de les pistes de tennis. Però l'entitat bancària prefereix no pronunciar-se encara sobre un possible allargament del patrocini. L'única concessió en aquest sentit és per dir que el contracte actual finalitzarà el 2015. Arribada l'hora, ja es veurà cap on es decanta el punt.

Amb 61 anys d'història, el torneig barceloní de tennis està en un moment dolç i atorga 1.708.875 milions d'euros en premis als jugadors. De la mateixa manera, representa la mobilització de 500 treballadors, entre tasques d'organització, seguretat, neteja, aplegapilotes, jutges de línia, àrbitres, personal de manteniment, muntadors i hostesses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.