Fer-se un lloc en el mercat turístic xinès, nou repte d'NT Incoming
L'empresa, amb tretze oficines, és líder a tot l'Estat en la gestió del turisme rus, amb 300.000 clients l'any passat. EXPERIÈNCIA. La firma recorda que la situació actual prové del treball de trenta anys ‘venent-se' fora
NT Incoming va néixer com a empresa l'any 2008 i el 2012 va portar a Catalunya i la resta de l'Estat 300.000 turistes provinents de Rússia. No es tracta, com pot semblar en un principi, d'un exemple d'èxit fulgurant, sinó del fruit d'haver aplicat l'experiència de més de trenta anys treballant per captar turisme provinent de l'Est. El director general de la firma, Joan Pascual, és un veterà reconegut en el sector i destaca que l'oportunitat d'iniciar una nova aventura empresarial va sorgir gràcies a la bona entesa amb Natalie Tours, l'operador turístic rus per excel·lència en el territori espanyol que aquell any havia trencat l'acord d'exclusivitat amb el gegant Serhs.
Com a empresa receptora, l'objectiu principal és la recerca de clients a tot el món per dur-los a una destinació concreta, resolent tots els detalls de la seva estada, des de l'habitació fins a l'excursió, passant pel servei de guies o facilitant-los les compres. La unió amb Natalie Tours va facilitar en el seu moment una especial atenció al mercat turístic rus i, segons recorda Joan Pascual, “amb dades del 2012 vam atendre 300.000 visitants de Rússia, dels quals un 70% van venir a Catalunya”. Tot i això, l'any passat el nombre total de turistes que van passar per NT Incoming va ser d'1,7 milions. “Representem operadors turístics de diferents països, com ara Jet To Holidays, el tercer operador britànic”, precisa. I és que, com insisteix Pascual, l'especialització en el món del turisme és un grau.
“Els russos volen anar a veure el Museu Dalí, perquè Gala era russa; als jueus els agrada el Call de Girona, i els xinesos cerquen més l'oferta de Barcelona ciutat”, comenta. Precisament aquest darrer segment, el xinès, és el repte dels propers anys. “Està costant molt, perquè les dificultats per obtenir visats encara són excessives i frenen l'arribada massiva d'aquests visitants”, explica, i hi afegeix que, en menor mesura, altres països que tenen en el punt de mira són els Emirats Àrabs i l'Índia. “Som conscients, però, que a aquest client l'atreuen més la ciutat i els circuits organitzats que no pas el sol i la platja”, reconeix, i recorda que l'empresa també disposa d'una secció destinada precisament als circuits tant per ciutat com per diferents capitals europees.
Oferta consolidada.
I pel que fa al mercat interior? “No és que hagi baixat, és que simplement ha desaparegut”, sentencia Joan Pascual, que manté que les estades setmanals als mesos d'estiu han baixat un 90%. “El turista nacional ha quedat reduït a la contractació d'última hora i a través dels portals d'internet”, afirma. Pel que fa a la propera temporada turística, Joan Pascual augura que el mercat rus continuarà creixent a Catalunya, on ja representa el 60% del que arriba a tot l'Estat, i considera que des de l'administració catalana “s'hi està apostant amb força i professionalitat”.
Fer-se un lloc en el mercat turístic xinès, nou repte d'NT Incoming