Píndoles de formació per a professionals
Foxize ofereix cursos presencials per posar-se al dia en negocis i tecnologia
Per trobar solucions per tirar endavant un negoci, donar forma a una idea emprenedora o millorar la formació dels treballadors d'una empresa no cal fer màsters llargs i costosos que inclouen conceptes que o bé ja es coneixen o bé no seran de cap utilitat per al projecte. “El més important és que la formació estigui enfocada a les nostres necessitats i que ens doni eines per aplicar de forma immediata”, explica Fernando de la Rosa, creador de Foxize School juntament amb Albert Garcia Pujades i Fernando Polo. Es tracta d'un nou concepte en l'àmbit de la formació empresarial i de noves tecnologies que ofereix cursos monogràfics i presencials. Després d'una dilatada experiència en el món de la docència i un coneixement a fons de les noves tecnologies, de la Rosa va arribar a la conclusió que calia una nova manera d'enfocar la formació empresarial que permetés als professionals actualitzar-se de forma ràpida i a preus raonables.
Foxize es va posar en marxa fa un any i ofereix cursos de matèries relacionades amb negocis, màrqueting, e-commerce i comunicació. Disposa d'un claustre virtual de 200 professors que es desplacen allà on hi ha demanda per fer un curs. A hores d'ara la majoria de sessions s'imparteixen a Barcelona i Madrid però també s'han fet classes de forma puntual en ciutats com Girona, Alacant i Alcoi. Al llarg d'aquest curs està previst començar a fer-ne a Tarragona, Palma, Bilbao, València, Marbella i a tots aquells municipis on hi hagi demanda. Per fer els cursos, Foxize lloga sales d'hotels i espais que disposen de tot allò necessari per a la sessió. D'aquesta manera, poden ser flexibles i reduir les despeses que representaria tenir seus fixes.
Tota l'oferta al web.
El preu mitjà dels cursos és de 90 euros. “Creiem que és un preu molt competitiu per tenir un professional de primera línia en actiu, si es compara, per exemple, amb els preus dels serveis de consultoria”, manté Fernando de la Rosa. A més d'escoltar, els alumnes poden consultar dubtes als professors. “La interacció és clau perquè es produeixi l'aprenentatge”, explica. Un cop acabat el curs es pot puntuar la tasca del docent. Foxize fa pública la valoració dels professionals que imparteixen els cursos i la té en compte a l'hora de retribuir-los.
Durant el primer curs, l'escola ha tingut una valoració mitjana de 4,3 sobre cinc i un 53% dels alumnes ha fet més d'un curs. Es tracta de dades positives que els esperonen a seguir endavant amb noves fórmules. Aquest any volen oferir la possibilitat d'assistir als cursos de forma virtual “amb finestres obertes a la participació i la interacció”.
Un altre projecte a més llarg termini és la implantació del projecte a d'altres països. Asseguren que han trobat persones interessades per dur Foxize a Copenhaguen, Amsterdam, Munic, Bogotà, Santiago de Xile i Mèxic DF a partir del 2014. Per això els caldrà trobar inversors.