Empreses

La firma de roba infantil Canada House es reinventa i mira cap a Europa

L'empresa supera el concurs de creditors gràcies a la injecció econòmica d'Endurance Partners

La producció continuarà a l'exterior, però més adaptada a la demanda
La companyia vol arribar al 15% de facturació a l'estranger abans de final del 2015

La firma de roba infantil i juvenil Canada House, creada el 1993 per la família Puig de Mataró, ha aconseguit una segona oportunitat. Després d'un any especialment difícil que es va traduir en la presentació voluntària d'un concurs de creditors per tensions de liquiditat i manca de solvència, la injecció econòmica del grup espanyol Endurance Partners ha aconseguit fer ressorgir la marca amb un nou projecte de negoci que inclou una major eficiència en la producció i, especialment, la internacionalització de la companyia en el mercat europeu i sud-americà. El director i soci d'Endurance Partners, Jordi Rigau, no amaga la satisfacció que representa per a la seva empresa haver pogut fer renéixer “una firma de gran qualitat, amb una marca de prestigi valorada pel client i amb un futur prometedor”. “Creiem que amb aquesta operació no només s'ha preservat el teixit industrial i la marca, sinó que hem estat capaços de mantenir la plantilla de treballadors i la resta de petits empresaris franquiciats que s'han fet grans amb Canada House”, expressa el director d'Endurance Partners. En aquest sentit, Rigau recorda que es tracta d'un cas poc comú en el sector tèxtil català “perquè segons els informes, el 95% d'empreses que entren en concurs de creditors acaba desapareixent”. El vehicle d'inversió que representa Endurance Partners basa la seva intervenció, segons el seu director, en aquelles empreses “d'economia tradicional, petites i mitjanes, amb recorregut i amb sentit de negoci”. La compra dels actius de Canada House comporta un nou full de ruta “amb les idees molt clares”.

Pla de negoci.

Refer els camins equivocats i millorar l'eficiència operativa són algunes de les claus del nou pla de negoci que es comença a implementar a la nova Canada House. “Estem immersos en un pla estratègic”, puntualitza Josep Rigau. El primer dels pilars en què es fonamenta la nova direcció és l'adaptació de l'oferta amb la demanda. “L'empresa treballava fins ara en una producció una mica rígida que s'ha de superar per atendre amb més eficàcia la demanda actual del mercat”, diu, i afegeix: “Utilitzant un símil de cuina, estem preparant els fogons per poder servir els plats que ens demanen els clients, ben fets i amb la màxima rapidesa.” Aquest plantejament no comporta, de moment, retornar la producció a territori nacional. “Continuarem fent les nostres peces de vestir a Bangla Desh, però amb un major control i efectivitat aplicada en el mateix país d'origen”, diu Josep Rigau, que apunta que l'empresa també està estudiant la possibilitat de treballar amb productors autòctons.

Nous mercats.

El segon dels pilars en què es fonamenta la nova companyia es basa en la comercialització de la marca. “Incidirem en una major connexió entre les franquícies i en la creació d'un canal de comunicació de doble via entre nosaltres i els nostres franquiciats”, assegura. Paral·lelament, la tercera i darrera acció a desenvolupar en els propers mesos és la internacionalització. “Canada House no va consolidar mai el pas a l'exterior i aquest precisament és un dels nostres principals objectius”, apunta el director d'Endurances Partners. En un primer moment l'empresa buscarà l'aixopluc dels establiments multimarca “que ens permetin posicionar-nos més ràpidament” per a continuació obrir noves franquícies en països “curosament escollits”. La creació d'una xarxa d'agents per comercialitzar la marca de roba infantil i juvenil és el primer pas.

Josep Rigau avança que el repte de la nova Canada House és arribar a facturar fora de l'Estat un 15% de la seva producció abans que acabi el 2015. Els primers resultats en l'àmbit nacional arribaran aviat amb l'obertura de sis noves botigues.

Els Valors.

La nova direcció de la companyia veu la competència creixent del tèxtil infantil com una demostració que el sector funciona. “La roba per a nens i joves té encara molt camí per recórrer i nosaltres tenim la carta de l'experiència i de la qualitat que ens avalen”, assenyala. La confiança i la fidelitat dels clients, aconseguida en aquests anys, juga a favor de la nova empresa, que manté que “el rigor amb què treballem les nostres peces es mantindrà inalterable”. Per a Rigau, un altre dels valors a mantenir és “portar al comerç de barri la qualitat i el disseny que les marques més conegudes reserven per a les grans ciutats”. “Si a això hi afegim una acurada atenció per part dels nostres venedors que fan sentir segurs i ben tractats els nostres clients, estem convençuts que anem pel camí correcte”, conclou.

L'any 1993 naixia la marca de roba infantil i juvenil Canada House després de quaranta anys d'experiència de l'empresa Puig Janer. El 2012 la firma comença una nova etapa després de superar un concurs de creditors.
Facturació
11 M€
Treballadors
64
Any de fundació
1953

Qualitat dels teixits i tracte personalitzat

La tèxtil Puig Janer obria el 1953 a Mataró una empresa de roba infantil. L'empresa va començar treballant per a altres marques i no seria fins al 1993 que començarien a crear col·leccions pròpies comercialitzades amb la marca Canada House, concebuda per a un segment de client mitjà-alt. L'expansió de la firma a partir de llavors portarà a l'obertura d'un centenar llarg de botigues en territori nacional, concentrades en l'arc Mediterrani. El 90% dels establiments seran en franquícia i el 10%, botiga pròpia. El segell de Canada House, “el seu ADN”, es fonamenta en la qualitat dels teixits i els dissenys i en el tracte personalitzat dels venedors. “Tenim clientes molt fidels que primer van vestir els seus fills i que ara compren roba als seus néts amb la mateixa confiança”, recorda Josep Rigau. Una altra de les característiques que destaca el responsable de l'empresa és la ubicació dels establiments. “No estem a les zones típiques de pas, com poden ser els centres comercials, sinó més a prop del nostre client que es mou en ciutats mitjanes”, diu. La roba de Canada House vesteix un públic de 0 a 16 anys que, de moment, es mantindrà en la nova etapa de la firma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.