Can Antaviana crea webs adaptades a tots els dispositius i plataformes
L'empresa va ser fundada a les Borges Blanques i manté la singularitat d'implicar-se amb la seva ciutat i el país amb muntatges ‘freaks'
Can Antaviana neix l'any 1996 quan tres amics tenen la intuïció que el futur passa per internet. Cap d'ells és enginyer informàtic o de telecomunicacions, però sí van ser prou llestos per aprendre de pressa i aliar-se en un principi amb experts com Lleida-Net i Vicent Partal i Vilaweb per començar a crear pàgines web, les primeres que es van fer a les comarques de Ponent, a Catalunya i, en poc temps, ser els pioners a introduir a l'Estat les animacions, el disseny gràfic i la interactivitat a les pàgines d'internet d'empreses, entitats i institucions.
Can Antaviana té una quinzena de treballadors i factura uns 600.000 euros anuals amb una àmplia oferta de serveis informàtics.
“Primer només fèiem pàgines web i ara oferim qualsevol producte que impliqui una relació entre una empresa o institució amb internet”, segons explica Xavi Pastó, un dels fundadors de l'empresa.
La innovació ha estat una constant en els projectes que desenvolupen els antavianos, com a vegades s'anomenen entre ells, i ara han estat dels pioners a elaborar webs amb disseny adaptatiu, és a dir, incorporant allò que els americans en diuen responsive web design i que consisteix a crear portals adaptats a qualsevol dispositiu i plataforma. Jordi Calvís, també portaveu de Can Antaviana, il·lustrador i dissenyador gràfic, afegia: “Fem webs atractives, que la gent s'hi quedi, que siguin còmodes i fàcils.” I aquest producte final, adaptat a tot tipus de telèfon intel·ligent, tauleta o ordinador, “és el resultat d'un procés complex, interdisciplinari i gens banal, perquè hi intervé molta gent des de vessants tecnològiques i científiques fins a altres més de lletres”, segons Pastó. Moltes webs no capten l'atenció de la gent més enllà de cinc segons i això no passa a Can Antaviana, segons els seus portaveus. Pastó i Calvís afegeixen que moltes empreses han hagut de reorganitzar-se o millorar estructures de funcionament arran de negociar amb ells l'elaboració d'una web, ja que, diuen: “Aportem aquest valor afegit a la nostra feina, som artesans digitals, per tal que els missatges siguin clars i directes, l'estructura de la web sigui un reflex de l'empresa o institució i sigui atractiu i no només carregar d'informació un portal sense criteri”, argumenta Xavi Pastó.
Institucions o multinacionals són els seus clients, començant per gran part dels portals del govern.
Al marge del rigor i la innovació, una altra característica de Can Antaviana és la seva vessant freak com ells mateixos la defineixen. “Es tracta d'aprofitar la tecnologia per experimentar i jugar amb ella i aquestes novetats les pengem a les nostres webs o en projectes alternatius, com un pessebre on l'usuari podia moure i recol·locar els personatges com volgués, un dels primers jocs interactius que es van poder veure vinculats a webs”, apunta Calvís. I després van participar de la creació dels Muntadors de Pollastres Grossos (MPG), una entitat que cada any organitza algun esdeveniment popular i freak a les Borges Blanques. Aquest any acaben de muntar la versió beta, de prova o assaig, de la proclamació de la independència de Catalunya. La seva implicació amb la ciutat, la comarca i el país és total, fins al punt que ja són gairebé socis de l'Assemblea Nacional Catalana, a la qual han fet els dissenys de la majoria dels seus actes, com els de la Via Catalana. I aquesta feina voluntària i divertida també els comporta un retorn professional i empresarial.
Can Antaviana crea webs adaptades a tots els dispositius i plataformes