Empreses

Giem Holding obrirà aquest mes l'espai funerari del Barça

El Grup també posa en funcionament la primera de les deu iUnik Store que farà el 2014, unes botigues que ofereixen serveis funeraris innovadors i també tradicionals

Espera generar un volum de negoci de 50 milions amb la venda de llicències a fora

Internacionalització, innovació, perseverança i constància és la fórmula que ha aplicat des de fa 15 anys Santi Bach per sobreviure en el tancat sector dels serveis funeraris. A través de Giem Sports té previst posar en funcionament un espai memorial on instal·larà i gestionarà uns 30.000 columbaris on es deixen les urnes amb cendres de difunts a l'estadi del Futbol Club Barcelona. Inverteix quatre milions en la iniciativa que ja funciona als camps de futbol d'altres clubs com l'Atlético de Madrid, el RCD Español i el Betis, a més del Circuit de Catalunya, a Montmeló.

L'aliança amb el Barça és l'empenta definitiva per a la internacionalització del grup Giem Holding Unik i Bach assegura que ja hi ha contactes amb alguns països d'Àsia, Brasil, Mèxic o els EUA per vendre les llicències i els drets per poder fer una rèplica d'aquest model en espais esportius dels seus països, però també en religiosos, com ara esglésies, parròquies o criptes a través de l'empresa Giem Memorial. Amb aquesta iniciativa espera generar “un volum de negoci de 50 milions d'euros”, explica Bach. Només al Japó, on Giem hi té registrada la patent, se supera el milió de morts a l'any que s'incineren amb un preu mitjà pel columbari de 25 a 30.000 euros.

De fet, un dels objectius de Giem Holding Unik és “generar espais alternatius” on deixar les cendres dels difunts un cop s'han ofert els serveis funeraris tradicionals (taüt, flors i esquela) i que configuren el negoci dels operadors tradicionals –funeràries– del sector, format per poques empreses i moltes d'elles vinculades amb asseguradores. Bach explica que la diferència amb altres és que ofereixen una alternativa als cementiris i als tanatoris, els anomenats espais memorials, de moment en edificis religiosos i esportius. I és que a Espanya hi ha una mitjana de 380.000 defuncions a l'any i aviat s'espera arribar a percentatges d'incineracions superiors als 50% que es registrava l'any 2000. A més, com explica Bach, el 80% de la gent no vol acabar en un nínxol o un panteó als cementiris i, per aquest motiu un altre dels objectius imminents és fer “edificis independents i privats” on deixar els columbaris com el que està funcionant al mausoleu del Valle de los Ángeles de Mèxic.

Fa pocs dies Bach també va inaugurar iUnik Store, la primera botiga que ofereix de manera moderna, senzilla i personalitzada aquests serveis. El primer establiment s'ha obert al centre de Terrassa, d'on és originari Bach, però la intenció és obrir-ne fins a deu l'any que ve, quatre a Barcelona i una a Madrid, amb una inversió de fins a dos milions d'euros. L'objectiu de les botigues és oferir un servei diferent als familiars i clients, que disposaran d'un assistent personal.

Bach explica que hi ha molt desconeixement sobre quins serveis tradicionals són obligats o no i què es necessita en un moment de dol. A iUnik Store s'informa els clients dels costos d'un servei tradicional i ofereixen paquets low-cost (iUnik funeral) a partir dels 2.000 euros en els quals no es dóna tota la importància “al taüt i no es lloga, per exemple, una sala al tanatori” perquè no és obligat. Però la diferència la donen els serveis complementaris vinculats als productes que es fabrica i comercialitza des de les altres empreses del grup, Giem Sports, Giem Memorial i Marcs Urnas Bach, ja sigui des de les urnes i reliquiaris, passant per columbaris específics i fotoceràmics o els espais memorials esportius o religiosos, tots ells exclusius del grup i patentats arreu del món.

Però des de Giem Holding asseguren que cal estar en consonància amb els nous temps i les formes de relacionar-se i, per aquest motiu, també incorporen serveis exclusius més enllà de la cerimònia funerària. Un d'ells és l'iUnik Memorables, un testament emocional que permet al difunt, per 85 euros, programar missatges gravats en format fotogràfic o audiovisual que arribaran un cop mort als seus familiars o a les persones que vulgui. Un altre d'aquests serveis és l'iUnik Llar, que s'ocupa en el cas de persones grans que es queden vídues de netejar-los la casa, gestionar la venda d'objectes dels difunts, fer obres i, fins i tot, vendre'ls l'habitatge o encarregar-se de la selecció de personal que els faci de cuidadors, entre altres.

Per a Bach, aquestes botigues, que qualifica com les “Apple store dels serveis funeraris”, revolucionaran el sector i faran modificar el model de monopoli existent fins ara.

Inversió

6 M €

Treballadors

17

Any de fundació

1998

L'embrió del grup és l'empresa Marcs Urnas Bach, fundada el 1998, arran de la idea de Santi Bach, marxant d'art, de guardar les seves cendres en portafotos i marcs.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.