turisme
L'Estació Nàutica de Sant Feliu arrenca amb més de 60 negocis i serveis inscrits
L'àmbit d'influència de l'ens de promoció turística comprendrà municipis com Santa Cristina, Llagostera i Tossa
Aquest mes rebran la bandera oficial
Els responsables de la constitució de l'Estació Nàutica de Sant Feliu de Guíxols, el paraigua sota el qual s'agruparà bona part de la promoció turística municipal, ultimen aquests dies la memòria i els darrers tràmits burocràtics per integrar l'ens en les xarxes estatal i catalana. El coordinador del procés, Albert Moré, destaca que ja tenen confirmats 64 socis actius, amb la Cambra i el Club Nàutic i la majoria d'empreses guixolenques que es dediquen a l'activitat marítima al capdavant. Però també hotels, restaurants, comerços i serveis turístics d'un àmbit que també comprèn municipis que envolten l'Ardenya i Cadiretes, com Santa Cristina d'Aro, Llagostera i Tossa.
Moré avança que l'objectiu és començar a treballar amb normalitat a partir de final de mes, quan tenen previst rebre la bandera que els acreditarà com a estació nàutica a la fira estatal Fitur. Encara que els terminis no permetran aquest 2014 figurar en cartells o productes impresos, tenen garantida la promoció a internet, les xarxes socials i fires internacionals. I a partir d'aquí l'assemblea constituent triarà la junta rectora i aspectes com les quotes que haurà d'aportar cada soci. En municipis com ara Sant Carles de la Ràpita són de 600 euros anuals, però a Sant Feliu d'entrada proposaran pagaments d'uns 300.
La seu de l'ens, al Tinglado del port
L'atenció als visitants que demandin informació sobre les activitats promogudes des de l'Estació Nàutica s'ubicarà al Tinglado del port, el centre d'interpretació de la Via Verda i el carrilet, que és a punt d'adjudicar-se en règim de cessió d'ús a un nou operador, després que l'anterior hi renunciés l'any passat. L'objectiu és oferir paquets d'activitats, rutes i promocions creuades entre empreses, que aportaran un cànon per cada usuari que rebin.