Viemocions marida vins amb cultura
L'empresa vol internacionalitzar-se i convertir Barcelona en capital d'enoturisme
El turisme és un sector en creixement a Catalunya, un país amb un ampli llegat cultural que darrerament està apostant per l'enoturisme. El territori català es pot descobrir a glops a través de les propostes que fa Viemocions, una agència de viatges especialitzada en enoturisme, que treballa per donar a conèixer paisatge geogràfic i humà a través del vi, tal com explica el seu gerent, Xavier Andreu. Viemocions es va posar en marxa el juliol del 2012 i ofereix propostes de rutes estàndard amb visites a cellers de sis de les dotze denominacions d'origen catalanes i també ofereix la possibilitat de crear productes a mida dels clients a Catalunya i també a les regions de la Rioja, la Ribera del Duero i la Xampanya. A hores d'ara treballen amb una cinquantena de cellers catalans però l'objectiu és anar ampliant el radi d'acció per poder oferir cada cop més opcions.
L'empresa s'adreça a clients catalans majoritàriament, interessats a conèixer les diferents DO catalanes, i també treballa per operadors turístics i agències emissores internacionals. Des dels seus inicis, la majoria de la clientela han estat visitants locals en una proporció d'entre el setanta i el vuitanta per cent del total. L'estancament del mercat nacional els ha fet enfocar el creixement cap al turisme internacional i focalitzar els esforços en els dos mercats emissors que tenen més interès per les propostes d'enoturisme: russos i nord-americans. “El mercat rus és un mercat interessant per al turisme en general, és el que més està creixent a Catalunya i té alt poder adquisitiu”, assegura Xavier Andreu. Pel que fa als nord-americans, el gerent de Viemocions manté que es tracta d'un mercat “interessant, més consolidat i més madur”. És per això que l'empresa es planteja obrir una delegació a Portland, Oregon, que seria la punta de llança de la seva estratègia de promoció als Estats Units.
Amb vista a la clientela internacional, l'objectiu de l'empresa és situar Barcelona com a capital enoturística de les DO catalanes. “La ciutat és un pol d'atracció i té diferents espais amb tradició vinícola a poca distància. De fet, les DO catalanes més allunyades estan a dues hores en cotxe de Barcelona”, argumenta Andreu, que afegeix que hi ha tres zones amb tradició vinícola: Alella, Penedès i Pla de Bages, a mitja hora de Barcelona. La idea és aprofitar el potencial de turistes que repeteixen la seva visita a Barcelona i que ja coneixen els monuments més destacats de la ciutat, que s'han desplaçat a espais coneguts com Montserrat i que busquen propostes noves. En paraules de Xavier Andreu, “Barcelona hauria de ser la capital del vi català, igual que San Francisco ho és per a la zona de Napa Valley”.
A més d'excursions d'un dia, Viemocions proposa escapades de cap de setmana i rutes d'una o dues setmanes per conèixer a fons el territori. L'agència es dóna a conèixer a través del seu propi web. Tots els productes que comercialitza es poden adquirir en línia a través del web. A més, forma part del catàleg Exceptional Catalonia 2014, editat per l'Agència Catalana de Turisme per promocionar Catalunya als mercats i fires de turisme de luxe.
Experiències embotellades.
Assaborir la Barcelona de Carvalho
Seguir les passes del detectiu Pepe Carvalho per Barcelona és possible gràcies a una de les rutes guiades que proposa Viemocions. Es tracta d'una passejada pel Barri Xino maridada amb vins i gastronomia, que inclou aturades a locals mítics com la cocteleria Boadas, on els visitants tasten el còctel preferit de Carvalho, i Casa Leopoldo, un dels establiments més apreciats pel personatge literari creat per Manuel Vázquez Montalbán. La ruta es va posar en marxa l'any passat coincidint amb el desè aniversari de la mort de l'escriptor barceloní.
Viemocions marida vins amb cultura