Empreses

La fusta alimenta el creixement de Pujolasos

L'empresa osonenca se centra a desenvolupar components i envasos per al sector de cosmètica i encadena creixements del 40%

Àngel Pujolasos prefereix recórrer als silencis i les evasives abans que donar gaires detalls sobre l'estratègia d'expansió que ha seguit l'empresa que dirigeix: “Si et digués el secret, la gent el sabria”, raona. Com a màxim, es limita a dir que no hi ha cap fórmula millor que “una bona estratègia comercial” i “fer la feina ben feta” per explicar les causes que han portat Pujolasos Wood & Pack a créixer un 40% enguany després d'haver crescut un 38% l'any passat.

Aquesta empresa familiar fundada el 1967 a Sant Pere de Torelló ha evolucionat el seu model de negoci fins fer-se una potent aliada per a les firmes del sector de la cosmètica i la perfumeria. Lluny queden els dies en què l'activitat de Pujolasos se sustentava sobretot en el sector del moble. L'empresa en cap moment no ha abandonat la fusta com a material estrella de la seva línia de producció perquè viu en el convenciment que la versatilitat d'aquest material el fa òptim per a sectors industrials que busquen la diferenciació a través de components de valor afegit. Els fets li donen la raó perquè actualment el pes més important de la producció l'acaparen els taps i els envasos (sempre de fusta) i les solucions d'embalatge per a perfums, colònies, cremes i locions.

Concedeix Àngel Pujolasos que “ens hem anat adaptant als nínxols de mercat. Ara tots els esforços els centrem en la perfumeria i la cosmètica, representen més d'un 70% de la nostra producció”. El moble és ja una activitat merament testimonial i la pota petita de l'activitat de l'empresa és “el whisky i el brandy de la gamma premium” Els fabricants de licors del segment mitjà i alt troben en la fusta un complement ideal per casar amb la imatge selecta i alhora natural del producte.

Àngel Pujolasos admet que el plàstic és més econòmic que la fusta però “n'hi ha un cansament. La fusta permet innovar amb colors i formes noves i aporta noves solucions per al disseny. Hi ha un tipus de client que prefereix la fusta perquè dona més valor al producte final”.

Mercats exteriors.

El 62% de la producció se'n va a exportació. Europa és el principal mercat exterior però l'empresa també ven als Estats Units, Dubai, Mèxic i Austràlia. “La indústria farmacèutica i la cosmètica és molt present a França però hi ha molta indústria auxiliar en d'altres països”, explica la tercera generació que comanda el negoci familiar.

De fet, l'exportació havia arribat a absorbir el 73% de la producció però el mercat espanyol ha anat esgarrapant quota. Això és possible en temps de crisi?

“És que la fusta és un material nou i dóna moltes facilitats a les empreses quan busquen coses innovadores i diferents en l'àrea de màrqueting.” És a dir, quan les coses van mal dades i el consum està ensorrat tota ajuda és poca per diferenciar-se i vendre més.

Amb una plantilla de 30 treballadors, la companyia treballa amb Puig, Germaine de Capuccini, Oriflame i d'altres marques que no transcendeixen: “No te'n puc dir més, és secret”, diu Pujolasos.

Sí accepta explicar que hi ha en marxa un ambiciós “pla comercial a tres i cinc anys vista. Més que un creixement de producció, també busquem un creixement tecnològic. Es creixerà en facturació però també en el departament tècnic i de desenvolupament de producte”. Igualment revela que “tenim projectes molt importants per a l'any que ve i per al 2016”. Ara bé, no dóna cap pista sobre en què consisteixen aquests plans i tot el que se li escapa és que, per fer-los possibles, “alguna incorporació segur que haurem de fer”.

Facturació

4 M€

Treballadors

30

Any de fundació

1967

Dels inicials vincles que tenia amb el sector del moble, Pujolasos en conserva poca cosa. S'ha especialitzat en treballar per al sector de cosmètica i perfumeria i els licors premium.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia