Nova oportunitat per a la tèxtil Pulligan, ara a mans d'una companyia sevillana
L'andalusa Teximbor vol internacionalitzar i diversificar la històrica empresa catalana
Igualadina de Marcas havia entrat en concurs de creditors al març
Una de les històriques tèxtils catalanes es resisteix a desaparèixer. Igualadina de Marcas (Imar), que el 2011 va comprar les marques Pulligan, Meyba i Pierre Cardin de la companyia fundada per la família Jover l'any 1885, va entrar en concurs de creditors el març passat, i ahir es va saber que la sevillana
Teximbor és la nova
propietària. L'empresa, propietària de Bruno Baresi, anuncia que els objectius per a Pulligan en els propers anys es concentraran en la internacionalització d'accessoris de mitjons, tovalloles i roba de la llar, entre d'altres. Fonts de Teximbor destaquen que l'adquisició permetrà augmentar tant el nombre de treballadors actuals de la firma andalusa, que són 40, com el volum de la producció. Calculen que crearan una seixantena més de llocs de treball directes i indirectes tant als tallers catalans com als andalusos.
“Volem revitalitzar la marca catalana, que s'havia quedat adormida en el seu mateix prestigi, i rellançar-la amb una perspectiva més juvenil i actual i a un preu assequible sense que perdi ni la qualitat ni la imatge que la caracteritzen”, indica el director general de Teximbor, Manuel Márquez, que afegeix: “Volem que a les botigues la gent torni a demanar un Pulligan, i no un jersei.”
En aquest sentit, des de Teximbor mantenen que el primer any doblaran les vendes previstes, perquè la col·lecció tardor/hivern 2015 de Pulligan està tota venuda, i paral·lelament es comercialitzarà una col·lecció de mitjons com a marca registrada que inclou també un ampli ventall de productes vinculats principalment al tèxtil. Amb el nou enfocament orientat a captar públic més jove, la marca busca un producte “més modern des de pautes més clàssiques on es combina estil i funcionalitat”. “Un fet que garanteix que trobi fàcilment el seu lloc en el mercat i una bona resposta dels compradors”, comenta Márquez.
Fins a 1.200 empleats
Pulligan ha estat un dels referents del sector del gènere de punt a Catalunya i va arribar a tenir una plantilla de 1.200 empleats. La tecnologia fully fashion li va fer adquirir la màxima popularitat als anys noranta juntament amb una contínua diversificació dels seus productes i l'ús d'altres marques de vestir i complements, com van ser Meyba i Peyton.
Va començar a vendre fora de l'Estat el 1955, però a mitjan dels vuitanta va fer el gran salt a la internacionalització. L'any 2005 va deslocalitzar la producció a Tànger.
Una fàbrica modernista a Canet
Les dues empreses del grup, Pulligan i Canet Punt, estaran per sempre més vinculades a la població maresmenca de Canet de Mar, on van donar feina a centenars de persones i on la seu central ocupava un edifici obra de l'arquitecte modernista Lluís Domènech i Montaner. L'any 2005, coincidint amb el trasllat de la producció al Marroc, l'empresa va participar en una operació urbanística que suposava el trasllat de les instal·lacions al polígon industrial a canvi de poder construir pisos als terrenys que ocupava al centre del poble. La crisi immobiliària va frenar el procés i els edificis van acabar en mans dels bancs.