Les estacions d'esquí del país inverteixen 17 milions per afrontar la temporada
La dotació s'incrementarà amb un pla de senyalització i apostaran pel segell Turisme Familiar
Preveuen mantenir l'afluència d'esquiadors de l'any passat
Les estacions d'esquí catalanes han invertit 17 milions d'euros aquesta temporada d'hivern 2014-2015, en què preveuen que l'afluència d'esquiadors es mantingui al nivell de la temporada anterior. L'estació de Baqueira-Beret, segons l'ACN, amb més d'11 milions d'euros, ha portat a terme el gruix de la inversió. El president de l'Associació Catalana d'Estacions d'Esquí i Activitats de Muntanya (ACEM), Xavier Nolla, ha celebrat que s'esperen baixades de les temperatures i precipitacions durant les pròximes setmanes i això fa preveure un bon inici de temporada. En una roda de premsa aquest dimecres, Nolla ha indicat que enguany el calendari de festius no afavorirà que més esquiadors visitin les estacions del país.
Nolla ha recordat la importància dels esports d'hivern per l'economia de les comarques de muntanya i ha calculat que per cada euro que es gasta en remuntadors es generen sis euros més al territori. “Les estacions d'esquí estiren el carro de les economies de la zona de muntanya”, ha explicat el president de l'ACEM. Com cada any, les estacions d'esquí preveuen que l'obertura de les pistes serà la darrera setmana de novembre o la primera de desembre.
La directora general de Turisme, Marian Muro, ha destacat que l'objectiu del Govern és “millorar el producte interior brut de les comarques de muntanya per aconseguir més equilibri territorial”. Muro ha explicat que “les estacions d'esquí són alguns dels instruments més potents per aconseguir aquest equilibri” i ha recordat que els esports d'hivern generen 11.000 llocs de treball (2.500 directes i 8.500 induïts) i 350 milions d'euros anuals.
La responsable de Turisme ha calculat que les estacions d'esquí han invertit 270 milions d'euros en els darrers 15 anys i que això mostra que es tracta d'un sector “fort, consolidat i sòlid”, que atreu 2,8 milions de turistes i genera 6,7 milions de pernoctacions anualment. Muro també ha avançat que el govern executarà un pla director per millorar la senyalització de les estacions d'esquí de Catalunya durant el 2015, que serà l'Any del Turisme Interior i de Muntanya a Catalunya.
La Generalitat promocionarà enguany les estacions d'esquí catalanes amb una campanya publicitària al carrer, els mitjans de comunicació i internet amb l'eslògan Si ho tens al cap, ho tens a Catalunya. Igualment, per certificar amb el segell de Destinació de Turisme Familiar els municipis on hi ha situades les estacions d'esquí.