Economia

Aigua de Sant Aniol projecta créixer en supermercats

També ha impulsat les seves vendes en la restauració i potencia l'exportació

L'empresa va tancar el 2014 amb un 30% més de facturació, increment que espera repetir aquest any

L'empresa giro­nina Aigua de Sant Aniol va tan­car el 2014 amb un incre­ment d'un 30% en la xifra de negoci i amb una fac­tu­ració de 3,5 mili­ons d'euros, i de cara a aquest any pre­veu créixer fins a un 35% en fac­tu­ració. Tot això és pos­si­ble, segons va asse­gu­rar ahir el direc­tor gene­ral de l'empresa, Fer­ran Ribalta, per l'aposta que està fent l'empresa a reforçar la seva presència en res­tau­rants, impul­sar les ven­des en super­mer­cats i poten­ciar l'expor­tació.

En res­tau­ració, on l'empresa fa el 65% del seu negoci, s'han asso­ciat, segons Ribalta, “amb res­tau­rants d'estre­lla Mic­he­lin, grups de res­tau­ració i hotels que apor­ten valor a la marca”.

Pel que fa als super­mer­cats, sem­pre segons Ribalta, a la demar­cació de Girona és on tenen força presència, però en canvi a la resta de demar­ca­ci­ons cata­la­nes no hi esta­ven “ben repre­sen­tats”. “És per això que ho estem impul­sant, perquè aquesta és la nos­tra pota més feble; nor­mal­ment, en el sec­tor de l'aigua embo­te­llada, el 70% del negoci es fa en super­mer­cats, i la resta, a l'hos­ta­le­ria, però nosal­tres tenim aquest per­cen­tatge inver­tit”, va dir. L'objec­tiu, segons Ribalta, és que la dis­tri­bució en super­mer­cats i ali­men­tació superi el 40%.

El 90% de les ven­des d'Aigua de Sant Aniol són a l'Estat espa­nyol, “sobre­tot a Cata­lu­nya”, i el 10% res­tant són en expor­tació. Actu­al­ment l'empresa ven als Estats Units i al Japó, però també està obrint mer­cats a Sin­ga­pur, Indonèsia, Austràlia i Nova Zelanda.

L'empresa ha inver­tit mig milió d'euros a la planta embo­te­lla­dora per millo­rar la capa­ci­tat pro­duc­tiva “i fer unes línies més efi­ci­ents”. L'any pas­sat va enva­sar fins a 20 mili­ons d'ampo­lles i té una tren­tena de tre­ba­lla­dors. Aigua de Sant Aniol envasa en for­mat PET (plàstic) i vidre pre­mium, des d'ampo­lles de 25 cen­ti­li­tres fins a gar­ra­fes de 5 litres, i “no fa marca blanca”, ja que són “l'única aigua d'ori­gen volcànic de Cata­lu­nya” i “aquest és el lema” que els iden­ti­fica.

LA XIFRA

3,5
milions d'euros
va facturar l'empresa embotelladora, que aquest any vol incrementar la xifra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia