Empreses

Abrisud es recupera i torna als dos dígits de creixement

El líder en cobertes per a piscines despatxa un 10% més de negoci

Abrisud, empresa francesa líder a Europa en el sector de les cobertes per a piscines, té a l'Hospitalet del Llobregat la filial per al mercat ibèric. El seu àmbit de competència s'estén per l'Estat espanyol i Portugal, un espai que representa el segon principal focus de vendes de piscines a escala europea, només darrere de França, i el tercer a escala mundial (el liderat en piscines domèstiques és per als Estats Units).

Fabrice Villa és el director executiu d'Abrisud i explica que, d'1.100.000 piscines que hi ha a l'Estat espanyol, 16.800 van ser construïdes l'any 2014. La dada, revela, suposa un increment del 6% respecte a l'any anterior i és símptoma que, almenys en aquest sector, “ja es comença a veure la llum al final del túnel”.

“Des de l'any 2008 cap aquí ha estat dur vendre, ens ha obligat a fer un sobreesforç comercial considerable i a adaptar la nostra política comercial.” Per adaptació es refereix Villa a la necessitat que ha tingut l'empresa de variar les estratègies de treball, veient-se obligada per primera vegada a finançar les vendes per poder entomar la punxada del mercat.

“Som un actor consolidat del món de la piscina, som líders pel que fa a cobertes per a les piscines”, indica. Aquesta posició de privilegi ha permès a l'empresa resistir sense necessitat de reestructuracions dràstiques de plantilla (“el 2013 vam fer un ERO temporal però de seguida que vam poder vam tornar a la normalitat”) i a recuperar els dos dígits de creixement a finals d'aquest exercici. “Podem créixer un 10% el 2015, el 2014 ja vam créixer un 8%.”

La missió no és senzilla: “T'has de barallar com un lleó. Has de ser el millor fabricant, el millor venent i el millor comunicant.”

La clau perquè el negoci no s'ofegui ha estat elevar el llistó: “Hem apostat per una estratègia d'innovació. El 2008 no teníem cap coberta motoritzada, oferíem sistemes manuals que complien la seva funció perfectament pel que fa a temperatura de l'aigua i seguretat però que tenien algunes mancances en termes de facilitat d'ús.”

La diversificació i automatització de la gamma de cobertes “ens ha permès elevar el preu mitjà de cada producte i ens ha permès conservar els indicadors de facturació tot i que les vendes hagin estat més baixes”.

Això vol dir que l'empresa s'ha dedicat a buscar el client més elitista?

“La gent que avui inverteix en una coberta de piscina és un tipus de client que està disposat a pagar una mica més si li ofereixes una solució més ergonòmica, més elegant i un millor disseny. Aquí és on ens diferenciem de la competència, en cap moment ens hem proposat apostar per la lluita de preus. Però no és elitista, la gamma és suficientment àmplia.”

El telèfon per controlar el clor

Fabrice Villa confessa que no té piscina però diu que, de tenir-ne, estaria interessat en el servei que ha desenvolupat Abrisud: una aplicació per controlar l'estat de l'aigua de la piscina des del telèfon. “No som experts en manteniment de piscines però sí que vam detectar que el nostre servei d'atenció al client rebia un munt de peticions d'informació sobre el manteniment de l'aigua. Hem optat per sintetitzar la informació que tenim i, per satisfer els clients, hem creat una app que dóna totes les pautes de control.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.