Una firma d'Aiguaviva, filial a Europa d'un grup xinès
La gironina Inbrooll s'alia amb la multinacional Nanfang i inverteixen 1,5 milions en la nova planta de fabricació de bombes industrials
La nova societat Hydroo exportarà el 85% de la producció
L'empresa d'Aiguaviva Inbrooll s'ha aliat amb la multinacional xinesa Nanfang per crear la societat Hidroo Pump Industries i es convertirà així en la primera filial de la firma asiàtica a Europa en la construcció de bombes centrífugues. El grup xinès té presència als Emirats Àrabs, Rússia, l'Índia, els Estats Units i diversos països asiàtics, on és un dels majors fabricants de bombes centrífugues. La companyia té seus a Hangzhou i Singapur i disposa de sis plantes de producció a les províncies xineses de Zheijang i Hunan que ocupen més de 500.000 m².
La unió de la firma gironina i el grup xinès ha comportat la inversió d'1,5 milions d'euros per a la nova planta de producció, que també inclou un buc d'assaigs, un magatzem de producte acabat, un centre d'R+D i un de formació de clients. La planta d'Aiguaviva és la primera fora del territori xinès que combinarà les accions comercials amb les productives. La col·laboració i aliança de la firma gironina amb la xinesa s'ha fet amb el suport de l'àrea d'atracció d'inversions estrangeres d'Acc1ó, que impulsa l'agència per la competitivitat de l'empresa catalana de la Generalitat. La nova companyia té en l'actualitat nou treballadors i es preveu que aquest 2015 la xifra creixi fins als dotze. El responsable de màrqueting d'Hydroo, Miquel Coma, diu que amb la nova societat “Inbrooll consolida el seu projecte industrial a Catalunya i facilita la implantació de Nanfang a Europa”. L'empresa té previst que l'any 2020 arribi a tenir una facturació consolidada de dotze milions d'euros per any i que pràcticament un 85% d'aquesta quantitat s'obtingui de l'exportació a altres mercats europeus. Hydroo ja té tancats acords de distribució al Regne Unit, Benelux, Polònia i Grècia, i aquest any n'establirà amb altres països europeus. La previsió en una segona fase és arribar al mercat del nord d'Àfrica, Rússia i l'Amèrica Llatina.