Empreses

Barcelona Premium renova la xarxa i obrirà concessionaris

Distribuïdora de BMW i Mini, ha destinat 1 milió a renovar les set instal·lacions que ja té a l'àrea de Barcelona

Tancarà el 2015 amb 130 milions de facturació i tornant a rendibilitats positives

El proper mes de juliol es complirà un any de l'aliança entre el grup de concessionaris Ibericar i la multinacional nord-americana de distribució d'automòbils Penske. Fruit d'aquella joint-venture va sorgir Premium Barcelona, que aplega els antics concessionaris Ibericar Keldenich, Ibericar Buhigas i la fins aleshores filial de la marca BMW a Barcelona.

En aquest temps la nova empresa ha destinat un milió d'euros a ampliar i adaptar la seva xarxa de concessionaris. L'última actuació ha estat l'ampliació i modernització de l'espai reservat a les dues rodes en el concessionari que la firma té a Sant Adrià de Besòs, a tocar de la ronda Litoral.

En total aquesta instal·lació disposa de 18.000 metres quadrats dedicats a BMW i Mini, i d'un miler de metres quadrats exclusius per a BMW Motorrad, una de les instal·lacions més grans destinades a la distribució del sector de l'automòbil a tot l'Estat, amb capacitat per acollir el 90% de tota la gamma de models del fabricant alemany.

També s'ha invertit en la renovació de les instal·lacions del carrer Esteve Tarrades, a tocar de la ronda de Dalt, de 6.000 metres quadrats, on han fet “un dels tallers urbans més grans que hi ha a la ciutat”, explica el director general de Barcelona Premium, César Gil. “Quan es va produir l'aliança vam rebre els actius de tres empreses diferents que evidentment estaven dimensionats sobre la base de la seva estratègia i la primera fase ha estat racionalitzar aquesta xarxa”, afegeix.

Finalitzada la fase de millora de la xarxa existent -a banda dels concessionaris de la ronda Litoral i Esteve Tarrades, la firma en té també a Barcelona a la plaça Cerdà, General Mitre, passeig Bonanova, i a la carretera del Prat, a Sant Boi del Llobregat-, ara Barcelona Premium es planteja afegir-ne de nous. “Volem dimensionar-nos per donar el millor servei als nostres clients i això inclourà obertures.” De moment, però, Gil no vol avançar detalls sobre les ubicacions o el calendari previst.

L'objectiu de la firma és potenciar l'experiència de compra i l'atenció al client. “En aquest punt l'experiència de Penske ens és molt útil perquè podem importar aspectes de la manera de fer anglosaxona”, destaca Gil. En aquest sentit la firma ha introduït entre d'altres la figura del product genius, un professional que coneix tota la gamma del grup BMW “i que aconsella i guia el client però sense exercir de comercial, és el primer contacte amb el client, qui detecta les necessitats i els models que millor s'hi poden adaptar”, explica Gil.

Tot plegat per situar BMW com a líder del segment de vehicles de gamma alta a Catalunya, un lideratge que defensa bé al mercat mundial i amb facilitat a la resta de l'Estat però que aquí sempre ha costat més: “Per molts factors, no només hi ha una raó, però en tot cas volem trencar aquest buit”, diu Gil. I de moment els números, explica, acompanyen l'objectiu.

Aquesta edició del Saló de l'Automòbil, que tot just avui diumenge tanca les portes, ha deixat bones xifres, amb 250 unitats venudes per Premium i l'aprovació del nou Pive 8 també anima el mercat. “Certament no ens condiciona tant com a una marca generalista, però ajuda a generar optimisme i això és bo per a tothom”, afirma Gil.

Reactivació.

Tampoc la crisi ha estat tan dura amb les marques de gamma alta però Gil diu: “L'hem notat, no ens n'hem salvat.” En tot cas la reactivació ha arribat al mercat i encara amb més força a les matriculacions que genera Premium Barcelona. “Estem amb ritmes de creixement del 75%, el triple que la mitjana del mercat de particulars i això ens diu que estem fent bé les coses”, destaca el responsable de la firma. També les vendes a empreses s'han reactivat i en aquest segment Barcelona Premium suma també increments de les matriculacions de l'ordre del 24%, més en línia amb la mitjana del mercat.

Aquest 2015, el primer exercici complet des de la joint-venture, Barcelona Premium preveu tancar-lo amb una facturació de 130 milions d'euros, i tot i que no resulta fàcil establir comparacions amb 2014 Gil afirma que “la tendència és clarament positiva”. Gil també preveu tancar aquest 2015 amb rendibilitats positives.

elèctric

Amb voluntat de lideratge

Barcelona Premium acaba de fer entrega d'una trentena de motos elèctriques a la Guàrdia Urbana de Barcelona. El vehicle elèctric és un segment on BMW vol tenir una posició forta i Barcelona Premium el sap cuidar. Per això Gil aplaudeix l'aprovació del pla Movele 2015 d'ajudes a la compra de vehicles verds. “Aquest era un tema que ens tenia molt preocupats”, diu. L'any passat la firma va vendre 57 unitats del BMW i3, una xifra realment bona en un mercat que encara costa d'arrencar. El BMW i8 serà la nova aposta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia