Empreses

Moventia inverteix 18 milions a renovar la flota d'autobusos

El grup torna a fer cada cop més inversions després d'uns anys marcats per la prudència per la crisi

Després d'uns anys marcats per la prudència que requeria la crisi econòmica, aquest 2015 Moventia torna a fer més inversions per renovar la seva flota d'autobusos. Des del gener, el grup centrat en la mobilitat i transport de persones i en la distribució d'automòbils ha invertit 18 milions d'euros en la compra de 74 vehicles (la flota total és de 900 autobusos).

Pel president del grup, Miquel Martí, aquesta aposta ve en un moment “en què pensem que podem ser més optimistes”. Sis dels nous autobusos són híbrids, i un més és elèctric, cosa que ha suposat un esforç extra d'inversió “però el fem perquè tenim confiança en la recuperació i perquè aquest tipus de vehicles ja estan testats i han demostrat que funcionen bé”.

A més de recuperar el pols inversor, el grup manté la seva aposta per créixer a l'exterior. Després de la seva aliança amb la francesa SNCF (l'equivalent a la Renfe espanyola) i l'obertura de rutes de connexió cap a ciutats de l'estat veí, la catalana també ha fet el salt a Portugal. Allà -i en aliança amb TMB- s'ha adjudicat el contracte per operar en els transports públics de la zona metropolitana de Porto durant els propers deu anys, per un import de 400 milions d'euros.

Tot i que la firma també es va presentar -aquest cop sense sort- al concurs per al transport públic de Lisboa, Martí confirma que Moventia continuarà treballant en aquest sentit i, de fet, ja té tres concursos més en preparació a l'exterior. “L'aposta per la internacionalització va molt més enllà de compensar la crisi econòmica; hem acumulat una bona expertesa en mobilitat i és el moment idoni per traslladar-la a altres mercats”, destaca.

Entre l'Estat francès i Portugal el grup ja factura el 25% a fora i l'objectiu és mantenir aquesta progressió tot i que Martí explica que “no es tracta tant de tenir un determinat percentatge del negoci a fora sinó de tenir una complementarietat”.

On la firma també preveu tancar un bon any és en la divisió de distribució de vehicles (Movento). Les seves marques, Sarsa (Audi Volkswagen, Skoda, Seat), Auser (Renault i Dacia) i Stern Motor (Mercedes-Benz i Smart), acumulen un creixement de ls vendes del 20% aquest 2015, animades pels successius PIVE que han comportat el repunt del nombre de matriculacions al mercat. Martí, però, es mostra prudent amb aquestes xifres, “perquè venim de molt ensota, si enguany tot va bé, el mercat tancarà amb prop de 950.000 matriculacions, però és que n'havíem arribat a fer 1,6 milions”, destaca Martí. El president de Mopventia pensa que en un mercat estable s'hauria de situar al voltant d'1,2 milions de vehicles l'any ”i fins que no arribem a aquesta quota el govern hauria de mantenir el suport al sector”, hi afegeix. El que també continuarà és el procés de concentració, i Martí afirma que Movento “estarà pendent de les oportunitats que puguin anar sorgint”.

Enguany el grup té previst facturar uns 475 milions d'euros, impulsat per aquest bon comportament de Movento i pel creixement de l'àrea de mobilitat a fora.

als jutjats

Pendent del concurs de Terrassa

Moventia viu un moment dolç, però no tot són bones notícies. El grup ha vist com l'Ajuntament de Terrassa paralitza el concurs que s'havia adjudicat per a la gestió del servei d'autobusos local arran d'una denúncia de l'adjudicatari anterior, Avanza. “Estem convençuts que guanyarem”, assevera Martí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.