Economia

VW xifra en més de 680.000 els cotxes trucats a l'Estat

França i el Regne Unit tenen 2,1 milions de vehicles que inclouen el motor dièsel EA189

Audi ha anunciat que denunciarà Volkswagen per la via penal per la manipulació dels gasos contaminants

Finalment el grup Volkswagen (VW) ha xifrat en prop de 700.000 (683.626) els vehicles comercialitzats a l'Estat espanyol que incloïen el motor dièsel EA189 EU5, una xifra inferior a la registrada als mercats francès i anglès, que sumen entre tots dos més de 2,1 milions d'unitats.

Segons es va saber anit, dels vehicles que circulen a l'Estat n'hi ha 257.479 de la marca Volkswagen, 221.783 de Seat, 147.095 d'Audi, 37.082 de Skoda i 20.187 de VW Vehicles Comercials.

És previst que les diferents marques del fabricant alemany publiquin demà passat, dissabte, als sews webs un número de telèfon gratuït en què s'informarà els clients de l'afectació en els seus vehicles.

Volkswagen va insistir que es farà càrrec de les despeses que es puguin generar i va remarcar que els vehicles afectats són “totalment segurs i aptes per a la circulació”.

El nombre d'unitats afectades pel programari que alterava les emissions de gasos contaminants al Regne Unit i França supera els 2,1 milions. D'aquests, vora 170.000 corresponen a diferents models de la marca Seat.

A França, dels 946.092 vehicles afectats, 596.314 unitats són de les marques VW i VW Vehicles Comercials,191.659 són d'Audi, 92.890 de Seat i 65.229 de Skoda. Al Regne Unit, de l'1.189.906 cotxes amb el programari, 508.276 són turismes VW; n'hi ha 393.450 d'Audi; 76.773 de Seat; 131.569 d'Skoda i 79.838 de VW Vehicles Comercials. També és previst que el fabricant cridi a revisar 160.000 vehicles a Holanda.

Tolerància zero

Per la seva banda, la marca Audi demandarà la matriu Volkswagen per suposats delictes contra el dret penal alemany davant la fiscalia d'Ingolstadt, al sud d'Alemanya, on té la seu, segons va informar ahir un portaveu de la casa Audi. “D'aquesta manera –va dir– volem contribuir al procés d'esclariment.” “No tolerarem cap pràctica empresarial que violi la legislació vigent o els valors fonamentals”, va assegurar el portaveu.

En aquest sentit, el ministre d'Indústria espanyol, José Manuel Soria, demanarà avui en la reunió de ministres de la UE que s'endureixin les inspeccions als vehicles dièsel arran l'afer, de manera que es copiï el model implantat als Estats Units, on s'ha destapat el cas.

L'Agència de Protecció Ambiental dels Estats Units (EPA) va comunicar el 25 de setembre a tots els fabricants d'automòbils que començarà a fer proves addicionals per detectar sistemes de trucatge d'emissions com l'usat per Volkswagen.

Denúncies col·lectives i 11.000 clients units a Facua

Els governs de França i Espanya reclamaran a VW els ajuts atorgats per eficiència mediambiental, i el govern espanyol ultima les mesures legals que preveu aplicar. Però no només això. Ahir també es va saber que petits grups de clients s'estan unint per presentar demandes col·lectives. En aquest sentit, una plataforma jurídica de Madrid especialitzada en reclamacions estudia demanar la nul·litat dels contractes de compravenda dels vehicles afectats i més d'11.100 propietaris de vehicles de VW, Audi, Skoda i Seat s'han unit en la plataforma creada la setmana passada per l'associació Facua-Consumidors en Acció.

L'associació ja ha anunciat que reclamarà sancions econòmiques “proporcionals a la gravetat del frau” i considera que “a banda d'un engany massiu sobre les característiques dels seus vehicles representa un atemptat contra el medi ambient i la seguretat dels consumidors”. L'equip jurídic de Facua treballa per presentar les primeres denúncies, una de les quals remetrà a la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC), a la qual demanarà que obri una investigació i la incoació d'un expedient sancionador per haver comès pràctiques contràries a la legislació en matèria de competència.

Ford instarà a revisar més de 380.000 cotxes

Ford instarà a revisar més de 380.000 vehicles, entre els quals 342.000 monovolums Windstar dels anys 1998 a 2003, per dos defectes que han provocat “un petit nombre d'accidents” i en cap cas lesions. Els defectes es localitzen a l'eix del darrere i al control intel·ligent de velocitat. En el cas del Winstar, la “corrosió i fatiga poden causar esquerdes que si no es detecten poden augmentar” i trencar l'eix.

Els concessionaris recorden que els vehicles són segurs

La Federació d'Associacions de Concessionaris de l'Automoció (Faconauto) recordava ahir en una nota que els cotxes afectats de VW “són absolutament segurs i es poden conduir sense problemes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.