Miquel Alimentació preveu facturar més de mil milions d'euros el 2015
La xifra representa un augment del 13,4% respecte a la facturació de l'any passat
L'empresa es vol situar com a primera majorista nacional a la Xina
La cadena de distribució alimentària Miquel Alimentació preveu superar aquest 2015 la barrera dels mil milions d'euros de facturació i arribar als 1.017 milions. Aquesta xifra representa un augment del 13,4% respecte a la facturació de l'any anterior. El director general de Miquel Alimentació, Pere Laymon, va anunciar, en el marc del congrés de l'Associació de Fabricants i Distribuïdors (Aecoc) que ahir i avui es fa a Barcelona, que la inversió d'aquest exercici s'ha situat en els 26,6 milions d'euros, un 28,5% més que l'any 2014. Aquesta xifra s'ha dedicat sobretot, va explicar Laymon, a l'obertura de dos autoserveis a l'engròs a Lanzarote i a Miranda de Ebro (Castella i Lleó), dues gasolineres i l'expansió per franquícia amb 65 supermercats Suma i Spar. D'aquests, el 60% s'han obert a Catalunya i el 15% a Andalusia.
Amb vista al pròxim exercici, Miquel Alimentació preveu una inversió de 23 milions d'euros, amb la posada en marxa de cinc autoserveis i deu gasolineres. La previsió és arribar a 25 gasolineres a finals del 2017.
Distribuïdor referent
El gegant xinès Bright Foods va comprar Miquel Alimentació a finals de setembre per 110 milions d'euros. Després d'aquella operació, l'objectiu és convertir Miquel Alimentació en el primer majorista nacional de la Xina, liderant el mercat del food service en aquest país. En aquest sentit, el director general de l'empresa va dir que es convertiran en la plataforma d'exportació de productes de l'Estat i europeus a la Xina. Els primers passos ja s'han fet, i Laymon els va xifrar amb l'exportació de contenidors de vins i 53 referències. Estan, a més, a punt de tancar una exportació de 10.000 tones d'oli de gira-sol. Interrogat sobre els efectes que el procés sobiranista pot tenir en l'empresa, Laymon va recordar que l'operació de venda a Bright Foods es va tancar després de les eleccions del 27-S, i va assegurar que “no els preocupa”.
Noel Alimentaria obrirà una fàbrica a Nova Jersey
acnLes bones expectatives de Miquel Alimentació per a aquest 2015 no van ser les úniques notícies engrescadores per als inversors que es van anunciar ahir en el congrés de l'Aecoc. El director general de l'empresa d'embotits Noel Alimentaria, Joan Boix, va anunciar que la companyia obrirà una planta de producció als Estats Units de cara a l'any vinent. L'objectiu de la fàbrica, que s'instal·larà a Nova Jersey, serà la producció de xoriços i el procés de tall de pernils elaborats a l'Estat espanyol. Boix, que no va revelar el cost ni el soci local de l'operació, va afirmar que és un pas important en el procés d'internacionalització de la firma de Sant Joan les Fonts, que ja factura la meitat de la seva producció fora del mercat estatal, en un total de 57 països.
El director general de Noel Alimentaria va destacar que els Estats Units són un mercat amb “gran potencial de creixement” per als productes catalans i de l'Estat, especialment per la gran quantitat de consumidors d'origen hispanoamericà: “Nosaltres volem créixer, però d'una manera constant i sostinguda. El creixement ha de ser natural i de manera diversificada. Comprarem altres empreses sempre que tinguem ofertes interessants que s'encabeixin en la filosofia de Noel”, va explicar. Boix va dir que preveuen tancar el 2015 amb una facturació de 215 milions d'euros.