Economia

Els pescadors de Roses difondran el seu fumet a la Xina

El conseller d'Agricultura anuncia una visita institucional i comercial al país asiàtic per trobar nous canals

La confraria de Roses participarà la setmana que ve en una visita institucional i comercial a la Xina organitzada pel govern català, segons va anunciar ahir el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Jordi Ciuraneta, durant una visita a les comarques gironines. Es tracta de la primera vegada, va dir Ciuraneta, que dues grans confraries catalanes, la de Roses i la de Sant Carles de la Ràpita, participen en una missió comercial a la Xina, on presenta el producte transformat que fan, com és el fumet. En la visita, en la qual participaran unes 25 empreses catalanes, es volen “trobar nous canals”, per exemple per donar sortida als estocs del sector porcí, segons va dir el conseller abans de reunir-se ahir al migdia amb els directius del Grup Batallé, de Riudarenes. Prèviament, el conseller havia visitat Hypra i la indústria de la fusta. Al vespre tenia una reunió a Blanes amb el sector de la pesca; un sector, va dir, “que cada cop ha de ser més present per la gestió dins la mar i l'orientació a terra”.“Cal ajuntar-se perquè les confraries esdevinguin grans per adequar-se, pel que fa al mercat, als requisits europeus”.

El conseller també va visitar Frit Ravich, l'empresa familiar de patates xips, snacks i fruits secs de Maçanet de la Selva i es va reunir amb el seu fundador Josep Mª Viader, i els seus fills Judith i Albert Viader que actualment gestionen l'empresa. El conseller va visitar les noves oficines de l'empresa i el nou Centre Logístic de 18.000m2 que es va acabar aquesta passada primavera. La nova plataforma està totalment automatitzada i permetrà duplicar la capacitat actual.

LA FRASE

Per posar el producte català al mercat xinès, per primera vegada les dues grans confraries ens acompanyen
Jordi Ciuraneta

El Grup Batallé, exemple de lideratge

El propietari i fundador del Grup Batallé, Pere Batallé, va explicar que la seva empresa també participarà en la visita a la Xina amb l'objectiu d'obrir-se a nous mercats. L'empresa, que exporta el 60% de la producció, es basa en la recerca de la qualitat: “Busquem un producte diferenciat, no grans quantitats sinó qualitat, per això tenim genètica pròpia”, va dir Batallé, recordant que el 90% del Duroc inscrit en l'àmbit nacional és Batallé.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia