Frit Ravich invertirà 20 milions per ampliar la fàbrica
L'empresa, amb seu a Maçanet de la Selva, acaba de posar en marxa un magatzem nou totalment automatitzat
Tancarà aquest any 2015 amb una facturació de 203 milions d'euros
L'empresa Frit Ravich, amb seu a Maçanet de la Selva, invertirà 20 milions d'euros en la seva fàbrica amb l'objectiu de poder doblar la capacitat de producció en tres anys. Aquestes obres arriben just després que l'empresa hagi posat en funcionament un magatzem totalment automatitzat de 18.000 metres quadrats i un nou edifici d'oficines, que han suposat una inversió global de 32 milions d'euros. L'empresa, que produeix i distribueix patates xips, aperitius, fruits secs i llaminadures, tancarà el 2015 superant per primer cop la barrera dels 200 milions d'euros de facturació.
El nou pla estratègic que s'ha marcat Frit Ravich és quinquennal i, segons explica la directora general, Judith Viader, té com a objectiu clau “augmentar i modernitzar l'actual planta productiva així com reconvertir l'antic magatzem, que ha estat recentment traslladat a la nova plataforma logística, en noves zones productives, per donar resposta als creixements previstos en el business plan corporatiu”. Aquest creixement de producció previst serà per a totes les gammes. Viader destaca que l'ampliació tindrà una dificultat afegida perquè, malgrat les obres, la producció no es podrà aturar.
L'actual espai productiu de Frit Ravich ocupa 22.000 metres quadrats. L'empresa produeix unes 22 tones diàries de patates fregides –“el nostre producte estel·lar”–, 9 tones de snacks i 48,2 tones de fruits secs. L'empresa distribueix 3.100 referències, de les quals 700 són pròpies, i té una plantilla de 869 treballadors.
Magatzem logístic
El nou centre logístic de Frit Ravich es va estrenar l'octubre passat. Ara encara està en “període de proves”, està totalment automatitzat i a finals d'any, quan ja operarà a plena capacitat, des d'aquest espai se serviran totes les comandes. Diàriament Frit Ravich mou 40 tràilers i fins a 260 furgonetes arreu del territori estatal.
La directora general de l'empresa explica que el nou centre logístic capgira el concepte de magatzem tradicional. “En comptes de fer que les persones es moguin per anar a buscar el producte, aquí és el producte el que s'acosta a les persones”, concreta. El mateix sistema rep comandes de manera automàtica, les gestiona i indica al treballador què ha de posar a cada caixa. Els empleats veuen cada comanda a través d'una pantalla. Mitjançant llums i panells, el sistema els va indicant a quina lleixa es troba cada producte i la quantitat que han de posar a cada caixa. Una vegada la comanda està completa, el sistema fa la resta: una cinta transportadora s'enduu les caixes i s'encarrega d'agrupar-les per rutes de repartiment.
40.000 punts de venda
Arreu de l'Estat, Frit Ravich arriba actualment a 40.000 punts de venda, que es reparteixen en quatre canals: botigues d'alimentació (2.800), hostaleria (15.700), impuls (14.850) i granel (6.650). L'empresa gironina té 37 oficines comercials repartides per tot l'Estat (incloses les Balears i les Canàries) amb un equip de 250 venedors.
Frit Ravich se centra en el mercat català i estatal, però també té presència a l'exterior. Actualment exporta un 5% del que produeix, sobretot a França, on al mes de gener va obrir una filial per cobrir, sobretot, la zona de la Catalunya del Nord.
A més, l'empresa també està explotant noves oportunitats de negoci en àrees geogràfiques on els seus productes tenen bona acceptació, com ara el nord d'Àfrica i l'Orient Mitjà. Tot i això, Viader és conscient que hi ha frens que limiten la seva sortida a l'exterior. “La idiosincràsia del producte fa que sigui difícil d'exportar, perquè a més de patates també exportes molt d'aire, i això ho encareix”, manté.