El govern pressiona l'Estat perquè sigui qui més ajudi Seat
Puig diu que són subvencions per R+D i les desvincula del ‘dieselgate'
Müller garanteix la inversió a Martorell
El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, va assegurar ahir que la Generalitat concedirà ajudes a Seat a mesura que el grup vagi concretant les inversions previstes per als pròxims cinc anys, de 3.300 milions, tot i que va advertir que “els recursos més importants han de venir de l'Estat” perquè és qui té més capacitat fiscal. “Exigirem que sigui el màxim acompanyant de viatge”, va avançar Puig després de la primera reunió de treball de la comissió de seguiment industrial de projectes de Seat.
Govern, sindicats, empresa i representants de la indústria de l'automoció es reuniran com a mínim un cop cada trimestre per seguir l'impacte de la crisi dels motors trucats de Volkswagen (VW). En la primera trobada, el mateix president de la junta directiva de VW, Matthias Müller, va assegurar que “no hi ha cap decisió negativa” respecte a les inversions previstes per a les dues fàbriques que la companyia té a l'Estat, la de Volkswagen a Pamplona i la de Seat a Martorell.
No és el primer cop que es llança un missatge de calma per intentar allunyar el fantasma del dieselgate i el seu possible impacte en inversions, producció i plantilla de la companyia. “Aquestes inversions es mantindran tal com estava previst”, va reiterar ahir Müller. De moment, els sindicats donen per bona la promesa, però ahir mateix advertien que, ara que s'està a punt de negociar el conveni col·lectiu de Seat, aquesta crisi no pot servir d'excusa per empitjorar les condicions laborals dels treballadors. “Si algú pensa que es pot aprofitar aquesta situació per posar sobre la taula noves retallades s'està equivocant”, advertia el secretari general de CCOO a Seat, Rafa Guerrero.
Ahir, el conseller Puig va voler deixar clar que les ajudes que ha de rebre Seat no són extraordinàries ni tenen res a veure amb l'escàndol de les emissions, sinó que són subvencions relacionades amb la recerca i el desenvolupament (R+D) que s'haurien donat igualment. És per això que, fins que no se sàpiga quina part dels 3.300 milions que s'han d'invertir a la planta de Martorell en els pròxims cinc anys són per a R+D, l'administració no concretarà quines ajudes es concediran.
Increment salarial de l'1% a Nissan
La direcció de Nissan i el comitè d'empresa de les plantes de la Zona Franca i Montcada i Reixac van acordar ahir la pròrroga de l'actual conveni col·lectiu, que preveu un increment salarial del 0,8% per aquest any i un 0,2% addicional a partir del 2016. També es mantenen les mesures de flexibilitat de la producció segons la demanda, que ja es van acordar fa dos anys i que l'empresa considera que han donat uns resultats “molt positius”.