Tècnics en turisme visiten Escòcia per conèixer la gestió pública en la promoció global del país

El Patronat de Turisme de la Diputació és qui impulsa les estades d'estudi

La política turística escocesa potencia en gran mesura els aspectes i els espais que tenen a veure amb la seva identitat, amb la història i les tradicions, que adrecen a un públic potencial de residents als Estats Units o a Europa, amb antecedents anglosaxons. Joan Aregio, president del Patronat de Turisme, assenyala que «han sabut explotar-ho i difondre-ho». El pes turístic d'Escòcia en el panorama internacional és inferior al de la Costa Daurada però, tot i això, pel que fa a la promoció, «han sabut generar un fil conductor i la promoció es fa tota en una mateixa direcció». El turisme aporta a l'economia escocesa 4,6 milions d'euros; genera 218.000 llocs de treball, en 20.000 empreses del sector.

En la visita ha quedat constància que res no es deixa a la improvisació. Per mitjà de l'estratègia de Visit Scotland, que s'adapta a cadascuna de les oportunitats que es donen: golf, natura, espais històrics..., es generen un conjunt de sensacions que fan pensar que un dels productes sol, per si mateix, no seria determinant, com és el cas de l'oferta de sol i platja a la Costa Daurada. La promoció, fa veure Joan Aregio, «és transversal i en l'estratègia s'implica tant l'administració com les empreses privades». En l'estada, la comitiva ha visitat una destil·leria de whisky i una d'elaboració de cosmètics que al producte han afegit la vessant turística, amb una visita a les instal·lacions i la descripció de l'entorn excepcional on estan situades.

Escòcia rep 17 milions de turistes l'any, el 88% dels quals prové de la resta de les illes britàniques. En contraposició, la Costa Daurada té un 55% de turisme estatal i català i un 45% de turisme internacional, una situació «d'equilibri» que, en opinió del gerent del Patronat de la Diputació, Octavi Bono, és la ideal. Arran de la visita, des del patronat no es descarta la promoció conjunta de les activitats que ara es difonen per mitjà d'una vintena de catàlegs diferents, en els quals, per tant, no es dóna una imatge dels potencials del conjunt de l'oferta, que queda molt segmentada.

Espais de la visita

El viatge educacional l'ha encapçalat el president del patronat, Joan Aregio; el gerent, Octavi Bono; la gerent adjunta per a Terres de l'Ebre, Marta Farrero, i el responsable de promoció, Francesc Bueno. Ha comptat amb la participació de responsables i tècnics de les regidories i oficines de turisme de Creixell, Vila-seca, Montblanc, Cambrils, Roda de Berà, l'Ametlla de Mar, Deltebre i el Consell Comarcal de l'Alt Camp.

Els tècnics han rebut informació sobre la promoció que s'impulsa des de Visit Scotland, el turisme basat en el golf, la promoció conjunta de l'illa d'Arran (destil·leria, productes de cosmètica i formatges artesanals, i les activitats de natura) i la gestió del districte turístic de Stirling, on està situat el monument a William Wallace, l'heroi nacional reflectit a la pel·lícula Braveheart i que ha estat una promoció excepcional per a l'indret.

L'última etapa de contactes es va realitzar a Glasgow, una ciutat que ha transformat la seva imatge els últims anys i on s'han generat noves oportunitats, com la recuperació turística i de negocis del marge del riu Clyde i la dignificació del centre de la ciutat, que s'ha transformat d'industrial a comercial. En el decurs de la visita a la ciutat, la comitiva va ser rebuda a l'ajuntament de Glasgow (moment que recull la imatge superior).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.