Economia

JOAN FONTSERÈ

DIRECTOR GENERAL DEL CIRCUIT BARCELONA - CATALUNYA

“Barcelona no pot viure d'esquena al circuit”

“Treballem per maximitzar les activitats que visualitzin el retorn de la inversió als ciutadans de la capital catalana”

“Signarem en els propers dies la renovació del Gran Premi de Motociclisme per cinc anys més”

Un any al peu del canó
Joan Fontserè no concep que una infraestructura clau com el circuit, que enguany compleix 25 anys, pugui tenir el futur en risc. Propugna l'impacte d'aquesta instal·lació sobre el territori i defensa el retorn als ciutadans de Barcelona.

Joan Fontserè va aterrar a la direcció del Circuit de Barcelona-Catalunya fa un any, i una de les tasques del seu equip ha estat garantir que tot estigui a punt per als dos grans moments de l'any: el Gran Premi de F1, celebrat al maig, i el Gran Premi de Motociclisme, que es disputa aquest cap de setmana i s'espera que superi els 97.000 espectadors. Fontserè va passar dilluns pel programa L'illa de Robinson, d'El Punt Avui Televisió.

Quin impacte genera el circuit?
340 milions d'euros, amb un impacte amb forma de taca d'oli; a les poblacions més properes, Parets del Vallès, Montmeló i Granollers, es nota més, però arriba a tota la comarca i a les ciutats grans properes, com Barcelona i Girona. I són 340 milions que es generen més enllà dels dos grans premis, perquè el circuit té activitat molts més dies l'any.
Cada any hi passen 570.000 espectadors, 97.000 a la F1. Arribaran a 100.000 l'any que ve?
Aquest any, de fet, l'objectiu era aturar la dinàmica baixista dels darrers anys i això és el que hem aconseguit. En tot cas, estem treballant també per totes les activitats fora del món del motor, perquè el circuit és com un recipient generador de continguts, com per exemple obrint les portes cada dimarts i dijous als ciclistes.
Quanta ocupació genereu?
Fem més de 10.000 contractacions temporals l'any, si les compactéssim en jornades completes, equivaldrien a 2.500 o 3.000 treballadors. Això en contractacions directes, a les quals s'han d'afegir les indirectes, que són més difícils de calcular.
Quines expectatives teniu per a aquest Gran Premi de Motociclisme?
Les motos estan més arrelades, Catalunya és un bressol de campions, cosa que no passa amb la F1, i per això els espectadors de motos són més locals i els de cotxes, més internacionals. Això explica que la mitjana de despesa dels primers sigui de 550 euros i la dels segons, de 1.500 euros.
En la F1 teniu signat un conveni fins al 2019. I amb les motos?
El conveni acaba enguany però fa temps que parlem amb l'empresa que gestiona el campionat de motos i tenim ja tots els detalls en solfa per signar en els propers dies per cinc anys més.
L'Ajuntament de Barcelona aporta 2 milions al circuit, la meitat que el 2015...
Vam signar un conveni per 6 milions d'euros, 4 van anar pel 2015 i 2 per enguany amb el compromís de fer activitats de contrapartida per visualitzar el retorn de la inversió als ciutadans, com fer partícips els centres ocupacionals de les ofertes de feina. Treballem per maximitzar això perquè la principal ciutat de Catalunya no pot viure d'esquena al circuit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.