Empreses

Gairebé dos segles fent girar la mola

L'empresa familiar Olis Solé enllesteix l'entrada als mercats de Mèxic i la Xina

Les vendes a l'exterior suposen un 35% del total de la facturació anual

Mont-roig del Camp té un preat tresor que comparteix amb gairebé vint països de tot el món. Olis Solé, una empresa familiar amb 192 anys d'història, que ja ha incorporat al negoci la seva cinquena generació, comercialitza olis d'oliva verge extra i productes relacionats en disset països d'Europa, l'Amèrica del Nord i l'Àsia Central. Ara està a punt de conquistar també els paladars de Mèxic i la Xina.

Judit i Sara March Solé, de 32 i 30 anys, respectivament, es van incorporar al negoci familiar fa aproximadament deu anys, tot i que viuen el procés d'elaboració i envasat de l'oli des de ben petites. “Recordo quan jo tenia uns vuit anys com l'avi Anselm omplia les garrafes a mà”, explica Judit, ara encarregada del departament comercial i de màrqueting del negoci.

DEL CAMP A LA TAULA.

A can Solé dibuixen tot el cercle del procés de l'oli, des de les oliveres fins a la comercialització, passant pel molí propi i l'envasat, feines de les quals s'ocupa Antonio March, pare de les joves promeses. La mare, Ester Solé, encarregada de dur les finances del negoci, va donar nom al primer oli embotellat de la família, als inicis dels anys vuitanta, un verge extra tradicional amb DO Siurana. E. Solé és ara una de les tres línies de negoci que comercialitza l'empresa, juntament amb les de Mas Tarrés i Oliva Verde.

Mas Tarrés, també DO Siurana, ofereix oli d'oliva verge extra i una opció ecològica, vinagre de Mòdena, olives arbequines i negres i els corresponents patés, i el catàleg d'Oliva Verde està format per un vinagre elaborat amb vi de la varietat cabernet sauvignon i una sèrie d'olis fets amb la barreja de les varietats arbequina (Catalunya), koroneiki (Grècia), frantoio (Toscana) i nocellara (Sicília), i condimentats amb espècies i herbes naturals.

“Som una empresa molt petita, la formem els membres de la família i dos empleats durant tot l'any”, explica Judit, que anuncia dues noves referències per a enguany: les olives trencades i l'oli aromatitzat amb vinagre balsàmic de Mòdena.

Internacionalitzats des del 2006 –“Els primers països van ser Alemanya i Suïssa”, indica Sara, que porta el departament de logística, qualitat i compres–, la facturació anual se situa al voltant del mig milió d'euros, un 35% dels quals corresponen a les vendes exteriors. Buscant la diversificació per fer créixer el negoci, l'empresa també fa serveis, envasats i etiquetats per a tercers. Els olis Solé es poden trobar en restaurants amb estrella Michelin i en botigues gurmet i, des de fa dos anys, també a Caprabo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.