La ciència cosmètica d’orient
Sensalia Labs ha fet triomfar en el mercat les mascares facials de tissú
Sensalia Labs seria el perfecte exemple de com es pot crear de bell nou un mercat amb productes que tenen una llarga tradició en cultures allunyades de la nostra. Ho va fer amb les màscares facials de tissú impregnades amb sèrum, d’ús massiu a Corea del Sud, on la cosmètica llueix un grau molt alt de sofisticació.
Hom pot assegurar que la moda d’aquest producte, que aquesta companyia de Mataró comercialitza amb les marques Iroha Nature i Facialderm (premium), és responsable en bona part del boom que d’uns anys ençà s’ha anat consolidant.
Puri Martínez, juntament amb Carles Martínez, va fundar l’empresa el 2004, amb un olfacte per al comerç internacional ben ensinistrat en experiències anteriors, com una estada a l’oficina del COPCA (actual ACCIÓ) a Mèxic. “Vaig pensar que a casa nostra i en tot el mercat europeu hi havia un filó per a les màscares de tissú, i el que vam fer va ser desenvolupar una formulació més adequada per al públic occidental, tot potenciant els ingredients antiedat o hidratants més reparadors de la pell.” Al llarg dels anys, la companyia ha anat innovant, amb tractaments intensius per a mans i peus, en forma de guants i mitjons i amb la línia d’home que van llançar el 2008, “que fins aleshores no existia en un mercat que demana molta innovació i rapidesa per introduir nous productes”. Ara la companyia concentra els seus esforços, a través de la seva marca Facialderm, en la neurocosmètica: “Es tracta d’un sector en què hem estat pioners en la recerca de com l’estat d’ànim afecta la pell, per això hem desenvolupat productes antiestrès per relaxar la pell o una línia amb oli de llavor de cànnabis, que ha estat reconeguda amb premis.” Bona part de l’èxit, segons Martínez, rau en la bona relació qualitat-preu: “Estem oferint un producte equivalent a un tractament de cabina a un preu molt assequible.” L’empresa, que ocupa 22 persones, centralitza a Mataró la formulació del producte, el màrqueting i les vendes, mentre que la fabricació corre a càrrec dels proveïdors coreans. Amb presència en una trentena de mercats, el gruix dels 3 milions de vendes que assoleix la firma maresmenca se situa en mercats forans. Si bé el negoci descansa en bona part en la marca Iroha Nature, que amb 40 referències representa un 70% de les vendes, a Sensalia Labs volen fer créixer en protagonisme Facialderm, que ara mateix disposa de 10 referències i es distribueix en farmàcies. Sobre el futur immediat, Martínez creu que “el consumidor canviarà la seva manera de comprar”: “No haurem de fer testers per als punts de venda.”
Tenir cura dels sanitaris
Sensalia Labs també s’ha volgut involucrar en la lluita contra la pandèmia, tot donant guants mascareta de la marca Iroha Nature a la comunitat dels professionals sanitaris. En concret, ha donat 1.500 guants que aporten l’extra de nutrició i hidratació que les mans dels sanitaris necessiten a causa de l’ús recurrent de gels desinfectants. Els hospitals destinataris d’aquests guants mascareta fins ara han estat Sant Joan de Déu, el Clínic de Barcelona, l’Universitari Dexeus, el Sagrat Cor, el General de Granollers, la Vall d’Hebron, el de Mataró, el d’Henares i una residència per a gent gran de Boadilla del Monte.