Economia

Culinarium preveu obrir cinc botigues cada any

La sisena generació familiar està al capdavant de l’expansió del negoci de productes per a la llar Centenària. La firma té dinou botigues a Catalunya i l’Estat

Els productes de qualitat i l’atenció personalitzada al client impulsen la firma lleidatana

Casa Delfín la podem trobar encara a la seva ubicació original, sota els porxos del carrer del Carme, a Tàrrega, la capital de l’Urgell, només que des de fa uns anys se la coneix amb un altre nom: Culinarium, la marca que va impulsar Montse Robinat, la cinquena generació de la família, que capitaneja el negoci des de fa una dècada.

La pandèmia, més que frenar el negoci, l’ha impulsat. “El confinament ens va portar a tots a passar més hores a la cuina del que estàvem habituats i això va anar bé per al nostre negoci, precisament especialitzat en productes per a la llar”, explica Robinat.

Delfí Elias va fundar Casa Delfín a Tàrrega el 1863. Llavors era un petit comerç familiar dedicat a la venda d’estris de cuina. Anys després, el negoci va eixamplar la seva activitat comercial i es va enfocar també al subministrament d’equipaments per a l’hoteleria i la restauració en l’àmbit estatal. Sense perdre mai les arrels d’empresa familiar, a finals dels anys noranta, va néixer una subdivisió dins del negoci per rellançar la idea original del fundador i tornar a posar l’objectiu en la venda al detall d’articles per a la llar. Era Plat Preu, que va esdevenir referència en el sector, mentre Casa Delfín seguia amb el canal Horeca.

Quan Montse Robinat va agafar les regnes del negoci, el 2010, es va plantejar l’adaptació de la marca als nous hàbits i exigències dels consumidors. Aquest plantejament va significar un canvi de nom, d’imatge i d’oferta. “Tenim un gran assortiment de qualitat amb preus per a totes les butxaques. Guardem molt l’equilibri entre qualitat i preu però, a més, oferim un bon servei al client, en tenim cura i l’assessorem”, explica Robinat. Assegura que no són elitistes i que expliquen la diferència de prestacions dels productes segons els preus. “Formem a tot el nostre personal perquè pugui ser capaç de fer aquestes funcions d’atenció”, puntualitza.

Construcció de marca.

Organitzen un bon nombre de campanyes estacionals i no se n’estan gens de fer servir les xarxes socials. “Les fem quan és l’època de tornada a l’escola, després de l’estiu; la dedicada a la rebosteria quan s’acosten les festes de Nadal o la mona; i per l’estiu fixem l’objectiu en les barbacoes o les neveres portàtils, entre d’altres. En cada estació busquem els productes que ens ajuden a fer campanyes de promoció atractives”, diu.

Robinat visita les fires del sector per oferir als clients les últimes tendències. “La cuina, per sort, s’ha posat de moda i s’hi posen fins i tot els nens. En això ha ajudat el fet que tenim cuiners de nivell internacional i productes de proximitat de molta qualitat, i també molts tipus de cuines, des de la molecular fins a la tradicional, passant també per aquells interessats en cuinar només el cap de setmana o els que opten per enllestir en aquests dos dies els menús de tota la setmana”, afirma. Els coneixements que els aporta la història de la família, involucrada des de sempre en el món de la cuina i l’hostaleria, els donen avantatge en el sector.

A les botigues que l’espai els ho permet –la majoria tenen una superfície entre 150 i 250 m²– fan xerrades sobre cuina, “ara aturades pels protocols sanitaris que marca la lluita contra la covid-19”, diu. Culinarium treballa molt amb marca pròpia. “Nosaltres dissenyem aquí, tant la peça com el seu empaquetat, i produïm fora perquè al país gairebé no hi ha fàbriques, tot i que ara sembla que està retornant alguna producció.”

Robinat ha fet créixer el negoci familiar fins a aconseguir una facturació anual notable, propiciant alhora una expansió per Catalunya i el territori de l’Estat que l’ha portat a tenir dinou botigues, cap de les quals en franquícia. “L’èxit de Culinarium radica en la passió amb què es tracta cada aspecte del dia a dia. Som una empresa que ha anat innovant, tant en els seus procediments com en la forma de comunicar-se, basant-nos en el principi de vocació de servei”, afirma. Segons ella: “Culinarium no és només una botiga, és un lloc on els clients poden expressar els seus dubtes i nosaltres aportem la nostra visió, donant solucions amb el producte.” També ofereixen receptes i petits trucs de cuina amb què han fidelitzat clients i prestigiat la marca.

Ara s’han plantejat un creixement ràpid: obrir cinc botigues a l’any durant els pròxims tres anys, començant pel 2020, amb dues obertures a Barcelona i la reforma de la botiga de Gran de Gràcia, a més de la reubicació de la de Girona. Per al 2021, Culinarium creixerà a Barcelona, Madrid, el País Basc i Andalusia. I el següent, les oportunitats aniran dient. A hores d’ara, la firma té botigues a Catalunya, Balears, Aragó i el País Valencià. Al capdavant de l’expansió s’ha situat la sisena generació familiar, amb Arnau Torres, fill de Robinat, que vol fer de Culinarium una marca de referència a tot el territori de l’Estat.

CULINARIUM

Facturació
7 M€
Treballadors
90
Any de fundació
1863
Culinarium, que busca sempre bones ubicacions a les localitats on decideix ser present, aprofita la baixada de lloguers que ha provocat la covid-19 per créixer. Alhora, també està invertint a digitalitzar el negoci i afavorir així les vendes en línia que, afirma Montse Robinat, “estan creixent molt”.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.