Economia

Tivify ofereix accés ordenat als continguts televisius

Creada per la firma catalana TVUP, es defineix com un agregador independent, de proximitat i econòmic

Reuneix l’oferta d’entreteniment televisiu de manera fàcil i assequible

Eudald Domènech, managing director i service architect de TVUP Media Telecom, i Francisco Sáez, director de tecnologia de la firma barcelonina, són gats vells en aquest ofici digital. Mentre Sáez ve del món de la telefonia, Domènech és un emprenedor nat i ha creat al llarg de la seva vida més d’una trentena de start-up. De les seves mans va arribar Servicom a l’Estat, aquella companyia que ens va connectar a internet, i van fundar InOutTV, entre altres productes i serveis. A finals del 2017, van donar vida a TVUP, una operadora de telecomunicacions amb seus a Barcelona, Madrid i Santiago de Xile, especialitzada en banda ampla i entreteniment.

“TVUP va néixer amb l’objectiu de donar suport a les petites operadores a les quals els és complicat fer front al cost i a les dificultats tècniques que significa oferir una oferta de televisió competitiva”, explica Domènech. I dins d’aquest objectiu, pren vida Tivify, la primera plataforma televisiva independent de l’Estat, que va agafar embranzida a finals del 2019.

IA i ‘big data’.

Tivify agrega i ordena més de 80 canals, una xifra que no para de créixer, aplicant funcionalitats avançades, a més d’oferir recomanacions personalitzades de continguts a l’usuari. La feina que fa l’equip editorial de la companyia, que analitza canals, programes i catàlegs de vídeo sota demanda (VoD) com ara Netflix, Prime Video i HBO, juntament amb una tecnologia pròpia basada en la intel·ligència artificial i el big data, permet gestionar la sobreoferta actual d’entreteniment, que no para de créixer.

La plataforma de plataformes ofereix tota la televisió en obert en alta definició, els mitjans locals que desestimen les grans plataformes, canals internacionals, de veta de mercat i premium temàtics, com Surf Channel, Mezzo, Mezzo Live, Motorvision i Museum, i també de clubs de futbol, entre d’altres. A Tivify hi pot accedir tothom sense la necessitat de passar per una operadora. La plataforma, a més, ofereix una comparativa del programa, sèrie o pel·lícula que es vulgui veure i indica allà on es pot trobar en obert, en la modalitat de lloguer, o la plataforma que l’emet en exclusiva.

Qualsevol dispositiu és vàlid per entrar a Tivify. A més, la plataforma permet el reinici de programes en directe, la recuperació de continguts ja emesos, gravacions en el núvol i la possibilitat de controlar la reproducció del directe i del diferit. En definitiva, ofereix un servei amb les funcionalitats de les grans operadores a un preu molt competitiu –el bàsic té un cost de 4,99 euros al mes o de 49,95 euros a l’any, IVA inclòs, i permet registrar fins a cinc dispositius en un mateix compte i gaudir del servei en dos dispositius al mateix temps, a més de disposar de cent hores de gravacions disponibles en el núvol durant 50 dies–, independentment de si el subscriptor utilitza la banda ampla que ofereix Tivify o si la té contractada amb un altre proveïdor.

El servei, a més de distribuir-se a través del mateix web, també és accessible “a través d’operadores de proximitat, que d’aquesta manera poden competir amb les grans companyies de telecomunicacions oferint paquets de televisió i entreteniment sense la necessitat de fer cap inversió, ja que tot ho gestiona TVUP Media, comenta Domènech. Tivify dona servei als cada vegada més nombrosos cord-cutters, aquells que s’estimen més contractar l’ample de banda i el mòbil a una operadora assequible i de qualitat, i construir-se ells mateixos el seu paquet d’entreteniment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.