Economia

El Xillu, de l’Escala, firma un acord amb una distribuïdora per créixer en vendes

L’empresa va tancar l’any amb una facturació de 2,8 milions d’euros

El seu producte estel·lar són les anxoves, però també elabora olives farcides d’anxova

Anxoves El Xillu, de l’Escala, ha tancat una aliança comercial amb Petit Plaer, de Barcelona, una empresa de distribució de productes gurmet, per créixer en vendes. Aquest acord, segons explica el gerent de l’empresa gironina, Marc Moner, beneficiarà totes dues companyies perquè compartiran clients i –explica– “ens permetrà entrar a les cadenes de supermercats”. Actualment El Xillu ven a petits comerços, botigues gurmet i xarcuteries de Catalunya i l’Estat espanyol, on creix contínuament –a principi d’estiu van entrar a Màlaga–, però també venen a Andorra i “fem una mica d’exportació, principalment a Alemanya”.

Els productes d’El Xillu són molt apreciats també en restaurants de la gamma mitjana i alta com ara El Celler de Can Roca. Té una plantilla de 25 treballadors “perquè tot el producte es fa artesanalment”, i una facturació de 2,8 milions d’euros el 2019, el 70% dels quals es generen amb vendes a Catalunya. De cares a aquest any, Moner espera mantenir les mateixes xifres de facturació. “A l’inici de la pandèmia vam patir una mica pel tancament de l’hostaleria, però en canvi les vendes a supermercats van créixer. Aquest mes de novembre també hi ha hagut una baixada de vendes”, assegura.

Anxoves El Xillu és una companyia propietat de la família Moner. La van crear els avis d’en Marc (l’avi era pescador i l’àvia treballava en una fàbrica d’anxoves), l’any 1978. Inicialment, segons explica l’actual gerent, l’empresa tenia una producció molt limitada i només venia producte a bars i restaurants de la zona. Va fer el salt a mitjan dels anys vuitanta, a conseqüència d’un acord comercial amb l’empresa de bacallà Armengol, “que venia a totes les botigues de pesca salades i mercats municipals de Barcelona i voltants”.

Des del seu inici, l’empresa El Xillu ha elaborat sempre anxoves, però fa uns vint anys que van decidir incorporar olives “farcides d’anxoves verdaderes i no amb succedani” i que avui dia és un producte “bastant reconegut”.

Pel que fa a l’empresa Petit Plaer, la directora comercial és Cristina Galobardes i té una facturació propera als 1,8 milions d’euros.

LES FRASES

L’acord amb l’empresa Petit Plaer ens permetrà entrar a les cadenes de supermercats
Marc Moner
Gerent de l’empresa El Xillu

LA XIFRA

70%
de la facturació
d’El Xillu es genera amb vendes a Catalunya; la resta són a l’Estat i una petita part, a l’exportació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia