Economia

La covid realça el perfil inversor de Smart Rooms

La gestora cerca oportunitats per créixer a Espanya i Portugal en hotels que tenen dificultats, mentre activa un segon projecte de ‘coliving’ a Colòmbia

La pandèmia està sent catastròfica per al sector turístic, especialment per a la indústria hotelera, i Smart Rooms Company no n’és pas una excepció. La gestora catalana dels hotels Yurbban Passage i Yurbban Trafalgar, a Barcelona, s’ha vist obligada a concentrar la poca activitat que té al primer hotel i deixar fora de servei el segon. “Ara estem enfocats en la supervivència, però tenim una estructura petita i hem crescut de manera prudent, per tant som optimistes”, explica el responsable executiu, Oriol Serra, que confia que la situació comenci a millorar a la primavera, però aquest és només l’escenari més favorable dels tres que considera.

Això no obstant, Smart Rooms llegeix la situació originada per la covid-19 com una oportunitat per accelerar el creixement previst en el pla estratègic de la companyia i passar de les 900 habitacions actuals a les 2.000 en quatre anys. Bàsicament en dues àrees geogràfiques prioritàries: a la península Ibèrica i a l’Amèrica Llatina.

A l’Estat espanyol, als dos hotels de Barcelona esmentats, Smart Rooms n’afegirà un altre a Palma l’estiu vinent, que ara està en construcció -la inversió prevista és de 12 milions d’euros-, i que també formarà part de la marca Yurbban, que és la gamma més alta de les tres que té la companyia. UMA Suites és la divisa per a productes d’un perfil mitjà, que inclou apartaments turístics i hotels boutique a Barcelona i Madrid, fins a un total de 50 places. Per acabar, Spotty Hostels agrupa els albergs, i de moment en té un que acaba d’obrir a Bogotà, Colòmbia, amb 219 llits.

Oriol Serra explica que la covid està obligant molts hotelers a plantejar-se vendre el seu establiment i estan estudiant diverses oportunitats per a les quals comptarien amb la implicació del soci capitalista de la companyia. “Ens agradaria tenir presència a les principals ciutats de la Península: Madrid, Sant Sebastià, València, Sevilla, Lisboa o Porto”, afirma.

Això pel que fa al negoci de l’allotjament (hospitality en l’argot professional) però Smart Rooms també té una pota en el negoci residencial (living) amb un interès molt concret pels apartaments de lloguer flexible i espais compartits per a estudiants i professionals (altrament dit coliving). “Ja havíem identificat alguns solars per desenvolupar projectes a Barcelona però ho hem aturat, no són temps per fer experiments sinó per apostar pels sectors tradicionals”, diu Serra.

En canvi, a l’Amèrica Llatina la penetració de la companyia està sent sobretot en el negoci del living. Després de set anys de treballs, acaba de veure la llum Torre Barcelona Centro, un edifici de 28 plantes al bell mig de Bogotà. L’immoble disposa de 315 apartaments en règim de coliving, i d’un alberg en les plantes inferiors de 106 habitacions. El projecte ha suposat una inversió total de 20 milions d’euros, que s’ha finançat amb les aportacions de molts inversors particulars, en règim de condomini.

Serra explica que la singularitat del producte per a aquell mercat, molt estandarditzat, ha ajudat a fer que la comercialització hagi estat un èxit i aquest fet ha impulsat un segon projecte de característiques similars a la localitat de Chía, a prop de la capital colombiana. Torre Barcelona Chía tindrà 231 apartaments de lloguer flexible per a estudiants i professionals i la inversió prevista és de 12 milions. En tots dos casos, Smart Rooms ha actuat de promotora i gestionarà els colivings sota la marca The Spot. La previsió és que l’èxit del primer edifici acceleri els terminis d’aquest segon projecte, sobretot la fase financera, i no superi els quatre anys. “En plena pandèmia hem trobat la fórmula de l’èxit i, ara que ens hem fet un nom al país, volem desenvolupar el negoci hoteler”, avança el director general de Smart Rooms.

Orígens.

La companyia va néixer el 2012 per iniciativa de tres emprenedors amb perfils complementaris: un de més escorat al món promotor; un altre, al financer, i Oriol Serra, de tradició familiar hotelera i formació en el món de la gestió. L’objectiu d’aquella unió era desenvolupar marques de prestigi assentades en allotjaments singulars, amb autenticitat i sostenibles. Per això, una de les particularitats de Smart Rooms Company és que intenten impulsar projectes des de zero i així poder imprimir el seu segell en aspectes com ara l’interiorisme i el marxandatge, apostant per artistes locals. Per aquest motiu cada establiment té característiques pròpies.

SMART ROOMS CO.

Facturació 2019
10 M€
Treballadors
100
Any de fundació
2012
Oriol Serra va conèixer el seu soci Manel Grau a Melón District. Grau i la seva família havien impulsat aquestes residències per a estudiants i Serra es va incorporar a l’equip directiu. El 2012, després de la venda de Melón District, tots dos es van unir a la promotora Sogaman per crear Smart Rooms. Poc després Grau es va traslladar a Bogotà i està al capdavant de l’oficina colombiana de la companyia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia