Economia

SEAT planteja un ERTO que afectarà fins a 11.000 treballadors

L’empresa justifica l’expedient per la ruptura d’estoc de semiconductors i estarà en vigor fins al 30 de juny

550 empleats estaran afectats per la mesura laboral durant cinc mesos

La direcció de Seat ha plantejat als sindicats un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que deixarà a casa durant 5 mesos uns 550 treballadors i que afectarà en dies solts fins a un màxim d’uns 11.000, a causa de la restricció a nivell mundial del subministrament de semiconductors.

Segons ha explicat a EFE el president del comitè d’empresa, Matías Carnero (UGT), la d’aquest dilluns ha estat la primera reunió que s’ha celebrat per concretar els detalls de l’ERTO que l’empresa va anunciar el mes passat.

L’ERTO es durà a terme des de finals d’aquest mes de gener fins al 30 de juny i planteja el tancament de, com a màxim 20 dies, la producció de les línies 1, 2 i 3 de Martorell.

A més, suposarà el tancament de la producció de la Zona Franca durant uns 20 dies i el centre de components del Prat uns altres 30 dies, aproximadament.

Carnero ha explicat que l’ERTO afectarà unes 11.000 persones durant alguns dies encara per determinar, però que el nombre total de treballadors que estaran els cinc mesos en l’expedient seran uns 400 de Martorell i uns 150 de la Zona Franca, sense incloure al personal de les empreses de treball temporal (ETT) que es veurà afectat per aquesta situació i que podrien ser unes 600 persones.

Els representants dels treballadors estudiaran la proposta de l’empresa i es tornaran a reunir amb la direcció de la mateixa.

En un comunicat conjunt, UGT i CCOO avancen que demanaran l’exclusió dels majors de 55 anys de l’ERTO “per salvaguardar les seves condicions en cas d’haver d’accedir a partir dels 62 anys a una jubilació anticipada”.

Els principals sindicats de Seat també subratllen que es proposen reduir al màxim l’afectació de l’ERTO “tant en nombre de persones afectades com en condicions”, i demanaran que l’ERTO sigui voluntari.

Fonts de l’empresa, que no han volgut concretar les xifres de l’expedient, han confirmat a EFE que la direcció i els sindicats han iniciat una ronda de negociacions per tractar la reorganització de la producció, així com per acordar la sol·licitud a la Generalitat d’un ERTO, a causa de les restriccions en el subministrament d’aquesta peça clau dels xips dels circuits electrònics d’alguns cotxes.

En els propers dies, la direcció de l’empresa i els sindicats seguiran les reunions per acordar les mesures de flexibilitat de producció, les condicions finals de l’ERTO i el pla social que l’acompanyarà.

L’empresa ha reiterat que el volum de vehicles que es deixi de fabricar per la falta d’aquestes peces, que encara no està quantificat, es recuperarà en la segona part de l’any.


Conseqüència de la pandèmia
La restricció a nivell mundial del subministrament de semiconductors, un component clau dels xips integrats en els circuits electrònics de determinats vehicles, és conseqüència de la crisi de la Covid-19, que va provocar una aturada en la indústria de l’automoció i va portar els principals fabricants de semiconductors a reassignar producció a d’altres sectors, com l’electrònica de consum.

La ràpida recuperació del sector de l’automòbil ha fet que ara la indústria, entre ella el grup Volkswagen, s’enfronti a una escassetat de components electrònics necessaris per a la fabricació d’alguns vehicles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.