Noel opta als fons europeus Next Generation amb un pla d’inversió de 300 milions que preveu crear 400 llocs de treball
La companyia garrotxina vol impulsar els projectes en tres anys i completar-ne més de la meitat a finals del 2022
El grup d’alimentació Noel, amb seu a Sant Joan les Fonts (Garrotxa), opta als fons europeus Next Generatiu amb un pla d’inversió que suma 300 milions d’euros i que preveu crear fins a 400 llocs de treball directes.
Aquest pla estratègic, que la companyia ja ha presentat al Ministeri i a la Generalitat, incideix en tota la cadena de valor (des de la matèria primera fins al consumidor final). Inclou inversions, per exemple, per aplicar tecnologies de producció més eficients, impulsar un model d’indústria 4.0 o crear noves línies de productes saludables.
El director general de Noel, Joan Boix, subratlla que el pla s’alinea al 100% amb l’estratègia europea que busca “anar cap a una indústria alimentària més justa, saludable i sostenible”.
Amb seu a Sant Joan les Fonts, la càrnia Noel està especialitzada en la producció i distribució de pernil cuit i curat, embotits i carns fresques. La companyia familiar, que ja arriba a la quarta generació, té onze plantes de producció, presència a tota la gran distribució i activitat a més de 60 països.
Noel ja ha presentat el seu pla estratègic tant al Ministeri d’Indústria com a la Generalitat. Aquesta tarda, precisament, també l’ha donat a conèixer al conseller d’Empresa, Ramon Tremosa, que ha visitat la planta de Sant Joan les Fonts aprofitant una visita al Ripollès i a la Garrotxa.
L’empresa avança que el pla estratègic impulsarà la facturació de Noel, consolidarà la seva projecció (tant nacional com internacional) i reforçarà el seu posicionament com “la companyia d’alimentació de referència en el desenvolupament de nous productes”.
A més, la companyia subratlla que el pla d’inversió tindrà “un impacte directe a la Garrotxa”, on l’activitat de Noel ja suposa aproximadament el 16% del PIB de la comarca. Perquè en paral·lel a les inversions, el grup alimentari preveu crear 400 nous llocs de treball directes, “potenciant la contractació de joves per donar resposta a l’alta taxa d’atur juvenil i per seguir amb l’aposta de Noel per a aquest col·lectiu”.
Actualment, un 41% de la plantilla de la càrnia la formen treballadors de menys de 35 anys. A més, “la contractació femenina, per reforçar la paritat, i la captació de talent, oferint llocs de treball qualificats, seran els altres criteris principals pels quals es regirà el grup per dur a terme noves incorporacions”, afirma Noel.
Durant la presentació del pla estratègic al conseller Tremosa, el director general de Noel ha destacat que la política de la companyia està “totalment alineada” amb l’estratègia ‘From farm to fork’ (traduït, ‘De la granja a la forquilla’) que promou la Unió Europea per anar “cap a una indústria alimentària més justa, saludable i sostenible”, i també “amb els reptes de digitalització, innovació i sostenibilitat que fixa la Generalitat”.