Economia

Volkswagen vol impulsar sis fàbriques de bateries a Europa, però no confirma que una sigui a l’Estat

SEAT podria adaptar la planta d’El Prat per acoblar bateries elèctriques

El Grup Volkswa­gen pre­veu impul­sar sis fàbri­ques de bate­ries a Europa el 2030. L’objec­tiu és asso­lir una capa­ci­tat de pro­ducció de 240 GWh anu­als i expan­dir la xarxa pública de càrrega a escala mun­dial.

Les dues pri­me­res fàbri­ques esta­ran ubi­ca­des a Ske­llef­tea (Suècia) i Salz­git­ter (Ale­ma­nya). Més enda­vant, el grup pre­veu començar a pro­duir en una planta al sud d’Europa, tot i que no ha espe­ci­fi­cat si aquesta s’ubi­carà a Espa­nya, al sud de França o a Por­tu­gal, dei­xant en l’aire l’anunci del govern espa­nyol d’impul­sar una fàbrica “a prop” de Mar­to­rell.

La fàbrica ope­rada actu­al­ment pel grup a Ale­ma­nya pro­duirà aquests tipus de bate­ries a par­tir de 2025 i desen­vo­lu­parà inno­va­ci­ons en el procés, el dis­seny i la química. Les dues fàbri­ques tin­dran fonts de sub­mi­nis­tra­ment d’ener­gia reno­va­ble i una capa­ci­tat de pro­ducció de 40 GWh anu­als

D’altra banda, en el cas que final­ment es pro­du­ei­xin vehi­cles elèctrics del Grup Volkswa­gen a l’Estat, SEAT podria ampliar el cen­tre de com­po­nents ubi­cat a El Prat de Llo­bre­gat i con­ver­tir-lo en una planta per aco­blar bate­ries elèctri­ques. Les bate­ries poste­ri­or­ment viat­ja­rien per tren fins a Mar­to­rell per ser ins­tal·lades en els nous models de vehi­cles elèctrics.

L’empresa també està tre­ba­llant amb els seus emple­ats per for­mar-los en matèria d’elec­tri­fi­cació en el cen­tre de Mar­to­rell, dins del seu pla per fabri­car cotxe elèctric.

En el marc de la feina del Grup Volkswa­gen i SEAT per rellançar la indústria espa­nyola de l’automòbil, les dues com­pa­nyies han sig­nat un acord amb Iber­drola per reforçar l’aposta per la mobi­li­tat elèctrica i impul­sar l’elec­tri­fi­cació a l’Estat. L’acord sig­nat aquest dilluns té com a objec­tius sub­mi­nis­trar ener­gia reno­va­ble en la cadena de valor del vehi­cle elèctric, així com desen­vo­lu­par i crear una xarxa d’infra­es­truc­tu­res de recàrrega pública.

L’acord con­tem­pla el sub­mi­nis­tra­ment d’ener­gia reno­va­ble a les ins­tal·laci­ons del Grup Volkswa­gen a la Península Ibèrica i con­ver­teix Iber­drola en el soci energètic de referència. L’aliança, exten­si­ble a altres països, con­tem­pla també el sub­mi­nis­tra­ment d’ener­gia amb garan­ties d’ori­gen reno­va­ble i altres solu­ci­ons energètiques als cli­ents del grup i la xarxa de con­ces­si­o­na­ris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.