Economia

Grup Andreu, concessionari d’Opel a la demarcació

Ha adquirit la unitat productiva del Grup Àngel Blanch

Es fa càrrec també dels 25 treballadors que fins ara tenia Blanch treballant per a aquesta marca

Ha estat un traspàs modèlic i amigable

Grup Andreu ha com­prat la uni­tat pro­duc­tiva d’Opel a Àngel Blanch i, des de dijous, és el nou con­ces­si­o­nari ofi­cial d’aquesta marca ale­ma­nya a les comar­ques giro­ni­nes. Així doncs, Opel s’incor­pora a la resta de mar­ques que for­men part del Grup Andreu Auto­moció –Citroën, DS, Alfa Romeo, Jeep i Toyota– per con­so­li­dar-se “a les comar­ques giro­ni­nes com a líder en el sec­tor de l’auto­moció”. “Pel que fa a quota, entre totes les mar­ques estem entre el 20 i el 25%”, manté el pro­pi­e­tari del grup, Jan Andreu.

Amb la incor­po­ració dela nova marca –“un traspàs que ha estat modèlic i ami­ga­ble”–, la família Andreu també s’ha fet càrrec dels 25 tre­ba­lla­dors que for­ma­ven part del Grup Blanch, que, a par­tir de demà, es repar­ti­ran entre les ins­tal·laci­ons que tenen a Girona, Bla­nes i Olot. El grup gironí també té ins­tal·laci­ons a Mont-ras i dos agents a Figue­res i Ripoll i, actu­al­ment, té una plan­ti­lla de 180 tre­ba­lla­dors.

Zona pròpia per a Opel

Opel ja dis­posa de zona pròpia a les ins­tal·laci­ons del Grup Andreu, “sobre­tot a Girona”, on ocupa l’espai que fins ara s’uti­lit­zava per al vehi­cle d’ocasió, que s’ha ubi­cat en un gran enve­lat ben bé al cos­tat del con­ces­si­o­nari. “Per al cli­ent, un enve­lat per al vehi­cle d’ocasió és més ama­ble que no pas haver d’entrar en una botiga”, asse­gura Jan Andreu, que manté que ara tin­dran “la con­cen­tració de cot­xes d’ocasió més impor­tant de la demar­cació de Girona”.

El grup gironí també ha ampliat el taller per posar-hi sis ele­va­dors més, i els recan­vis s’han res­si­tuat al soter­rani. “En un moment en què molts grups estan desin­ver­tint en auto­moció, nosal­tres fem el con­trari”, asse­gura Andreu, que diu que, d’aquesta manera, donen més valor al negoci fami­liar, que d’aquí a vuit anys com­plirà cent anys.

Grup Andreu i Àngel Blanch van inten­tar fusi­o­nar-se ara fa dos anys per crear AB Auto­moció. Però el pro­jecte “no va tirar enda­vant” perquè “es molt com­pli­car fusi­o­nar cul­tu­res empre­sa­ri­als dife­rents”.

Menys ven­des

La pandèmia ha pro­vo­cat que les ven­des d’automòbils nous hagin bai­xat entre un trenta i un qua­ranta per cent. “El mer­cat és difícil perquè la situ­ació és extre­ma­da­ment difícil”, manté Andreu, que pre­veu que la recu­pe­ració del sec­tor podria començar a arri­bar en el segon semes­tre d’aquest any, “tot depe­nent, és clar, de l’evo­lució de la pandèmia”. Mal­grat aquests des­cen­sos, Grup Andreu és el que ha tin­gut més ven­des a les comar­ques giro­ni­nes. El mes de març, per exem­ple, Toyota i Citroën són les mar­ques més venu­des a la demar­cació.

Spoticar, el vehicle d’ocasió

Amb Opel, Grup Andreu disposarà de cinc de les set marques que operen a l’Estat espanyol de l’Stellantis, un grup creat el gener passat fruit de la fusió entre els grups PSA i Fiat Chrysler.

Un dels avantatges de formar part de Stellantis és que el grup ha unificat tot el vehicle d’ocasió del grup en una sola marca, l’Spoticar. És una marca reconeguda i de garantia i que “acabarà sent un portal fort” perquè invertiran molt a promocionar-la. El Grup Andreu serà pioner a utilitzar-la a tot Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.