Economia

Cervesers exquisits

En paral·lel a l’aprofundiment en la cultura de la cervesa a casa nostra, amb el floriment de munió de cerveses artesanes i fires que en celebraven el tast, s’ha anat consolidant Birrabox, un club sense vocació d’exclusivitat que en vuit anys ha aplegat més de 2.000 bojos per la cervesa, als quals ha servit més de 350 referències de bodegues i cerveseries d’arreu del món.

No podia ser altrament: una proposta com Birrabox “va néixer entre amics, al voltant de gerres de cervesa, tot reflexionant que es podia aprofitar la idea de la subscripció per poder adquirir cerveses a les quals no és fàcil accedir”, com recorda un dels fundadors del club, Miquel Vila. En un país de vins, on a cada cantonada hi ha un sommelier aficionat, volien replicar el fenomen en la cervesa: “No volem fer friquisme, sinó una cosa tan senzilla com que el bevedor de cervesa sàpiga amb propietat quina cervesa li agrada i per què.” Els membres del club volen gaudir del moment, tastar ara una IPA, després una de blat, en el punt just de tebior, i deixar enrere els temps de beure compulsivament cervesa industrial, ben freda.

La caixa mensual de sis cerveses que Birrabox subministra a cada subscriptor afegeix una completa fitxa de tast en què el bevedor coneixerà el mètode d’una IPA o d’una cervesa d’abadia, o de les més agosarades cerveses làmbiques, fumades o sour. “A banda de l’estil i de les fites històriques que envolten la cervesa, també ens referim a la seva idiosincràsia particular.” Els socis de Birrabox s’han pogut instruir així sobre més de vuitanta estils d’elaborar una cervesa. De petits productors locals, com la barcelonina Birra08 o la pallaresa CTretze, a marques internacionals com BrewDog, Rogue o Lagunitas.

El sistema de subscripció es basa en l’exploració perpètua: “No volíem repetir mai cerveses i, en tot cas, els subscriptors poden fer comandes extra a la botiga en línia.” Per ser rics en la varietat, Birrabox ha anat teixint amb els anys una sòlida xarxa amb distribuïdors de producte d’arreu que els poguessin subministrar cerveses del lloc més insospitat: “Ara ja són els mateixos distribuïdors els que ens contacten, i així hem estat els primers importadors d’algunes cerveses al país.” Birres xineses, turques, jamaicanes, veneçolanes, tailandeses, etc.

El club, tot i haver-se expandit per tot l’Estat, té el nucli dur de socis entre Madrid i Barcelona i, com assegura Vila, està esdevenint un focus important d’imaginatius elaboradors de cervesa artesana i de consumidors exigents. Birrabox també aspira a obrir la porta del club a socis globals. “Ens volem internacionalitzar perquè ens agradaria donar a conèixer cerveses catalanes a fora.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.