Factorial obre oficina al mercat de Mèxic
La firma de serveis digitals en recursos humans ha quadriplicat la plantilla, que ja arriba a les dues-centes persones
La companyia de serveis digitals en recursos humans Factorial ha obert delegació a Mèxic, la primera que concreta després de recaptar una ronda de 15 milions d’euros en una sèrie A l’any passat.
Al llarg del darrer any, la companyia catalana ha ampliat la seva plantilla un 420%, fins superar les 200 persones. La companyia tecnològica s’ha beneficiat de l’auge del teletreball, que ha obligat les empreses a fer un nou esforç de digitalització. Factorial ofereix un programari que ajuda a automatitzar la gestió dels recursos humans a les pimes, amb una aplicació que permet administrar la plantilla de treballadors, tot facilitant el control d’horaris i la gestió de salaris i nòmines, tasques que es centralitzen en una plataforma única al núvol. Des de Factorial asseguren que treballar des de la plataforma permet reduir més de 60 hores al mes en tasques administratives. L’oficina de Mèxic, que comença amb 11 persones però que és previst que arribi a la trentena, cobeja digitalitzar els recursos humans de més de 500 empreses del país.
Factorial, que ofereix serveis de gestió dels recursos humans a les pimes per guiar-les en la presa de decisions al negoci, ja compta amb presència comercial a França, Itàlia, Portugal, Regne Unit, Alemanya, Brasil i EUA. En el cas de Mèxic i altres estats de Llatinoamèrica, Factorial es presenta com el suport ideal per a les pimes que volen créixer i sobreviure. A un mercat com el de Mèxic, el 75% de les empreses són pimes, bona part de les quals estan passant per una etapa de transformació digital.
Creada el 2016 per Jordi Romero, Pau Ramón i Bernat Farrero, Factorial ha assolit fer-se un forat en els departaments de recursos humans d’empreses de 65 països. Compten amb més de 75.000 usuaris.