Economia

LEDS C4 reforça la presència en els mercats exteriors

La firma destaca en sistemes d’il·luminació intel·ligent

La companyia de Torà inverteix el 8% de la seva facturació en projectes d’R+D+I

LEDS C4, que es dedica a la il·luminació intel·ligent, segueix reforçant la presència exterior amb l’adquisició completa de la fins ara participada filial de Polònia i la compra de la seva distribuïdora a Bèlgica, a més a més de guanyar en presència a Alemanya, els EUA, Colòmbia, Sud-àfrica i el Pròxim Orient, especialment l’Aràbia Saudita. Val a dir que el 80% de les vendes de l’empresa es fan en els mercats exteriors.

Com diu el director general, Xavier Corrons, el gran salt exportador el van fer el 2000: “Però el cert és que ja teníem un bon recorregut en els mercats exteriors gràcies a les lluminàries d’alabastre, un fet diferencial que ens va obrir al món.”

L’empresa de Torà, que inverteix un 8% de la facturació en l’R+D+I, ja fa uns quants anys que es dedica a la digitalització, tant en producte com en servei al client. Xavier Corrons explica: “Volíem que els nostres productes fossin alguna cosa més que lluminàries i adoptessin sensors per detectar persones o fer mapes de calor, dades que s’envien de manera remota per ser tractades.” La meitat de les 30.000 referències del catàleg de LEDS C4 són connectives, i les dades que poden oferir s’envien a una plataforma digital perquè clients i instal·ladors puguin tenir sota control els llums i fer-hi les tasques de manteniment que s’escaiguin. A banda d’assolir nivells d’eficiència energètica de fins al 80%, el projecte lumínic de LEDS C4 aprofundeix en el que en l’argot tècnic es coneix com a human centric lighting (il·luminació centrada en l’ésser humà) i que consisteix a sincronitzar la il·luminació amb els bioritmes de la persona. Com comenta Xavier Corrons, “les lluminàries connectives permeten adequar la llum artificial a l’aportació de la llum natural i seguir el ritme circadiari, adaptant la llum al cicle biorítmic natural de la persona per afavorir-ne el benestar”. Hom ha mesurat que la millora del benestar de treball que implica l’ús d’il·luminació intel·ligent pot suposar un guany en productivitat del 10%.

L’oferta del catàleg de LEDS C4 abasta tots els sectors: residencial, oficines, hoteler i hospitals, entre d’altres. La pèrdua de pistonada del sector hoteler a causa de la pandèmia pot ser compensat els pròxims mesos pels projectes que sorgeixin en enllumenat en via pública, sector en què LEDS C4 és a través de la filial Carandini. Com diu Corrons, “s’obren oportunitats importants per les inversions que hi poden fer els ajuntaments per ser més eficients, en el context dels fons de reconstrucció Next Generation”. L’empresa també dona molta importància a la capacitat logística. A vint quilòmetres de Torà, a la localitat de Fonolleres, disposa d’un magatzem de 25.000 metres quadrats que ha suposat, els darrers anys, una inversió de set milions d’euros. La companyia està creant un sistema de previsió de demanda avançada per reduir els terminis d’entrega, amb un programari que preveu la capacitat de producció relacionada amb les vendes, a més a més de fer una previsió d’estoc i fabricació a temps. L’objectiu és que, a principi de l’any vinent, es pugui entregar en menys de cinc dies el 95% de la llista de comandes diàries que reben. Ara, aquesta ràtio és del 90%. La companyia segarrenca també aposta per la sostenibilitat, amb projectes d’embalatges més sostenibles, sense grapes i amb plàstic reciclat o unificar referències en codis únics, dins una sola caixa, per reduir en 35.625 quilos l’ús anual de cartró i plàstic.

Immens cap de possibilitats

La il·luminació intel·ligent fa de la llum artificial una eina per a tota mena d’usos. Com explica Jordi Rocasalbas, director d’innovació de la companyia, són capaços “de conèixer, per exemple, on es troben les cadires de rodes a un aeroport, certs equips a un hospital, o bé estris i eines a la indústria per millorar les operacions”. I hi afegeix: “Mitjançant mapes de calor, podem saber quin són els espais més transitats i els que menys, i prendre decisions comercials o fins i tot de seguretat.”Així mateix, poden “conèixer el comportament dels usuaris en espais tan habituals com ara els supermercats, i també interactuar-hi mitjançant la missatgeria mòbil”.

Tot centrant-se en la persona, comenta: “És clar que les llums poden activar funcions emocionals i biològiques. Per això estudiem la il·luminació circadiària, la dinàmica i també quins espectres podem crear per adaptar-nos a una aplicació determinada.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia